سلامت نیوز : سیدحسن امامی رضوی در گفت‌و‌گو با فارس، افزود: وزارت بهداشت در روزهای تعطیلات نوروزی با تمام توان خود در خدمت مردم و بیماران است، تمام بیمارستانهای دانشگاهی اعم از آموزشی و درمانی در این ایام باز هستند و تقریباً با همه توان خود فعال هستند.

وی گفت: هیچ بیمار اورژانسی در هر لحظه از شبانه روز که به بیمارستان دولتی مراجعه کند، بدون رسیدگی نمی‌ماند و حتی اگر در آن ساعت پزشک متخصص مربوطه در بیمارستان نباشد، پزشک آنکال و آماده‌باش ظرف 20 دقیقه خود را به بیمارستان می‌رساند.

معاون درمان وزارت بهداشت افزود: به اورژانس بیمارستانهای بزرگ که به طور متوسط بیش از 30 هزار مراجعه در ماه دارند،ابلاغ شده است که باید به صورت 24 ساعته پزشک متخصص مقیم داشته باشند، این پزشک ممکن است متخصص طب اورژانس یا یکی از تخصصهای دیگر باشد و اگر مردم در این مورد تخلفی دیدند می‌توانند موضوع را به وزارت بهداشت اطلاع دهند.

امامی رضوی گفت: حتی در شهرهایی که مسافرپذیر هستند و مراجعات بیشتر است، از ظرفیت بیشتری برای خدمات رسانی به مردم استفاده می‌شود.

وی گفت: اورژانس پیش بیمارستانی کشور یا همان 115نیز به حالت آماده باش کامل و 100درصدی است و از آغاز طرح امداد نوروزی که 26 اسفند بوده است تاکنون به بیش از 100هزار تقاضای مردم رسیدگی کرده و خدمات رسانی انجام داده است که حدود 15 درصد این موارد مربوطه به حادثه دیدگان تصادفات رانندگی بوده است.

معاون درمان وزارت بهداشت ادامه داد: تنها جایی که خدمات درمانی به صورت 24 ساعته ارائه نمی‌شود، مربوط به خدمات سرپایی غیر اورژانسی مانند مسائلی مثل سرماخوردگی است که در این مورد تمام درمانگاههای بیمارستانهای دولتی در روزهای بین تعطیلات مثل روزهای 5، 6، 7 و 10، 11 و 14 فروردین باز هستند و متخصصان مستقر در این درمانگاهها به مراجعه کنندگان رسیدگی می‌کنند.

وی گفت: درمانگاههای سرپایی بیمارستانها در روزهای عادی سال نیز در روزهای تعطیل رسمی مثل جمعه‌ها تعطیل هستند و با توجه به تعطیلات طولانی نوروز که امسال طولانی‌تر هم شده است، باز بودن این درمانگاهها و اجبار پزشکان به حضور در این مراکز در روزهای تعطیل امری خلاف معمول است.

امامی رضوی در مورد آمار فوتی‌ها و مجروحان حوادث ایام نوروز گفت: طبق قانون اعلام آمار فوتی‌ها از جمله فوتی‌های تصادفات با توجه به اینکه برخی مرگها در محل، برخی در بیمارستان و برخی بعد از ترخیص از بیمارستان رخ می‌دهد به عهده سازمان پزشکی قانونی است و آمار مجروحان نیز با هماهنگی وزارت بهداشت، هلال احمر و پلیس راهور بعد از پایان طرح امداد نوروزی اعلام می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha