شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۵
کد خبر: 79543
سلامت نیوز : رضا مراکیان، کارشناس تغذیه در گفت‌وگو با برنا اظهار داشت: با توجه به سفارشات زیادی که در رابطه با خوردن عسل شده و اهمیت زیاد این ماده خوراکی بسیاری از کارشناسان تأکید بر خوردن این ماده غذایی مفید دارند.

وی افزود: البته عسل زمانی تأثیر حداکثری خود را خواهد داشت که از نوع مرغوب و اصل باشد. حال راه‌های تشخیص این اصالت آن هم در بین تولیدات فراوان و بی‌کیفیت کار بسیار دشواری است و نمی‌توان این تشخیص را تنها محدود به روش‌های یاد شده در محافل عمومی دانست.

مراکیان ابراز داشت: عده‌ای بو کردن عسل، شکرک زدن، غلظت و مشخصه‌های دیگری را پیشنهاد می‌‌کنند که این روش‌ها مبانی علمی خاصی ندارند و نمی‌توان برای تشخیص عسل طبیعی مورد استفاده قرار گیرد.

این کارشناس تغذیه گفت: بهترین راه تشخیص، اندازه‌گیری میزان قند عسل توسط کارشناسان آزمایشگاهی است و بعد از ارزیابی، استاندارد کردن محصولات این چنینی است. مردم باید بتوانند به وزارت بهداشت و سازمان استاندارد اعتماد کنند و با رویت این نشانه‌ها بر محصولات از اصالت آن‌ها با خبر شوند.

وی درباره تفاوت رنگ در برخی عسل‌ها نیز ابراز داشت: تفاوت در رنگ نمی‌تواند ملاک مناسبی برای تشخیص اصالت باشد. تفاوت در رنگ عسل‌ها تنها ناشی از تفاوت در منبع تغذیه آن‌هاست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha