سلامت نیوز : رئیس انجمن پزشکان کودکان ایران گفت: استفاده از قهوه، گل‌کلم، پیاز و سیر در رژیم غذایی مادر باعث تغییر طعم شیر شده که بعد از 24 تا 48 ساعت خود به خود طعم اصلی شیر بازمی‌گردد.

غلامرضا خاتمی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: گاهی اوقات تغییر طعم در شیر مادر به واسطه استفاده از بعضی از مواد غذایی رخ می‌دهد به این صورت که اگر مادر شیرده در برنامه غذایی خود از سیر، پیاز، گل‌کلم و قهوه استفاده کند موقتاً طعم شیر وی تغییر پیدا می‌کند.

رئیس انجمن پزشکان کودکان ایران گفت: بعضی اوقات نیز شاهدیم که مادران شیرده در ایام عادت ماهانه نیز طعم شیرشان تغییر پیدا می‌کند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: این تغییر طعم‌ شیر مادر بدان معنا نیست که شیرخوار از خوردن شیر مادر صرفنظر می‌کند بلکه نوزاد با شیری مواجه می‌شود که با شیر قبلی متفاوت است که در ادامه آن شیر را می‌پذیرد و خود را عادت به طعم جدید می‌دهد.

رئیس انجمن پزشکان کودکان ایران گفت: مادران بدانند که طعم شیر بعد از 24 تا 48 ساعت خود به خود بهبود می‌یابد و شیر طعم قبلی‌اش را باز می‌یابد.

خاتمی در پاسخ به پرسش فارس، مبنی بر اینکه چه موادی باعث افزایش ترشح شیر مادر می‌شود گفت: مادر شیرخوار باید در تغذیه خود از لبنیات، گوشت، میوه، سبزی و پروتئین و سایر مواد مغذی استفاده کند تا شیر وی تمام مواد لازم برای رشد نوزاد را داشته باشد.

وی استفاده از افشره یا امثال آن در افزایش ترشح شیر مادر را بی‌تأثیر دانست و افزود: استفاده از افشره یا امثالهم ضرری ندارد اما منفعتی نیز برای مادر به دنبال ندارد چرا که استفاده از آن فقط یک تأثیر روانی بر مادر شیرده دارد و این تصور را برای وی قائل می‌شود که مقدار شیرش زیادتر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha