سلامت نیوز : رفتار درمانی شناختی (CBT) یک نوع حرف درمانی است که برای درمان دامنه وسیعی از مشکلات روانی، افسردگی و اختلالات تغذیه‌ای و وسواسی استفاده می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ براساس رفتار درمانی شناختی، مشکلات نمی‌توانند توسط شرایط بیرونی به وجود آیند بلکه این ما هستیم که با تفکر خود آن‌ها را تفسیر می‌کنیم. این تفکرات خواهند توانست احساسات و فعالیت‌های ما را تحت تأثیر قرار دهند. چگونگی فکر کردن ما در مورد شرایط می‌تواند چگونگی حس و عملکرد ما را در پی داشته باشد.

هدف CBT از بین بردن افکار منفی با کمک شناسایی راه‌های مضر است که افکار ما را منعکس می‌کنند. استدلال‌های عاطفی متداول‌ترین اشتباهی است که تفکر افراد مرتکب می‌شود (در زمانی که فکر می‌کنید چیزی باید حقیقت باشد چون شما احساس کرده‌اید). تلاش CBT جایگزین کردن ساختار تفکر منفی با افکار مفید و واقع گرایانه است.

برخی نظریه‌های روانشناسانه به این مطلب اشاره دارند که ما الگوهای تفکر منفی را از طریق جریانی به نام تقویت منفی یاد می‌گیریم. در نهایت، با وجود تمام این درمان‌ها بعضی افراد از CBT بیشتر از سایر روش‌ها راضی بوده‌اند و روانشناسان و متخصصان اعصاب نیز دلایلی که در پشت این روش پنهان بوده است را نشان داده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha