سلامت نیوز : چگونه می توان در محل کار با همکار یا کارمندی که موجب ناراحتی و اعصاب خوردی شما بشود، کنار آمد؟ این مساله واقعا نوعی درگیری درونی است و عادت کردن به اخلاق های بد طرف مقابل نیز سخت ترین کار دنیا است. اما این مساله هم راهکار دارد.

ابتدا باید از خود بپرسید: چرا حضور این فرد مرا آزار می دهد؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت برترین ها ؛ این شرکت مال شما است. چرا فردی را استخدام می کنید که روی اعصاب شما راه برود و روحیه تان را خراب کند؟ چرا او را اخراج نمی کنید؟ اگر کارمندی تا این اندازه احمق و آزاردهنده است، بهترین کار اخراج او است. اما اگر یکی از کارمندان شما فرد بد و زننده ای نیست و فقط برخی کارهای او باعث ناراحتی شما می شود، بهتر است برای حل این مساله راهی پیدا کنید.

البته وجود انسان های مخالف در یک شرکت بد هم نیست. آنها با اختلاف عقیده و سلیقه خود بحث و گفت‌وگوهایی در شرکت به وجود می آورند که می توانند نتایج سازنده ای در بر داشته باشند. اما وجود آدم هایی که صد سال حاضر نیستید حتی یک دقیقه هم خارج از شرکت با آنها برخورد یا مکالمه داشته باشید، گاهی به قدری آزار دهنده است که خلاقیت ما را نیز از بین می برند و باعث می شوند همه ذهنتان درگیر کارهای زشت و رفتارهای اعصاب خوردکن او بشود.

اما چگونه باید این فرد را مدیریت کرد؟

•    کارهای او را بد تصور نکنید

از نقطه نظر کاربردی در مورد مسایل کاری و اصول مدیریتی، دوست داشتن زیاد افرادی که آنها را مدیریت می کنید بسیار سخت تر از دوست داشتن کم آنها است. کارمندانی که مدیرها بیشتر آنها را دوست و قبول دارند آنهایی هستند که خوب کار می کنند، اخبار بد ندارند و ثابت رفتار می کنند.

•    برخورد خوبی داشته باشید

علیرغم همه احساس های بدی که به کارمند خود دارید، باید مراقب رفتار و طرز برخورد خود با او باشید. وظیفه شما به عنوان مدیر این است که عادلانه و بدون دخالت احساسات شخصی در مورد کارمندان تصمیم گیری کنید و اگر کارمند آزاردهنده مستحق پاداشی بود، آن را از او دریغ نکنید.

•    تمرکز روی خود

به جای اینکه مدام به کارهای آزاردهنده کارمند خود بیندیشید، به این فکر کنید که شما چرا این گونه واکنش نشان می دهید.  آنها چیزی را درست نمی کنند و فقط اوضاع را بدتر می کنند. شما به جای اینکه به آنها توجه کنید، ببینید واقعا چه مسایلی باعث ناراحتی و آزار روحی شما می شوند؟  پس از کشف آنها مسلما می توانید کنترل بهتری روی آنها داشته باشید و واکنش های ملایم تری نشان دهید.

•    غرض‌مندی خود را در تصمیمات دخالت ندهید

اگر فردی روی اعصاب شما بود و نمی توانستید رفتارهایش را تحمل کنید، هرگز غرض‌مندی خود را در واکنش های خود به کارهای خوب یا بد او دخالت ندهید. در این مواقع بهتر است با خود صادق باشید و از خود بپرسید: «آیا کاری که با او می کنم همان استانداردی است که برای بقیه اجرا می کنم؟»

•    زمان بیشتری را با هم باشید

شاید این راهکار به هیچ وجه موردپسند شما نباشد و حتی دلتان نخواهد در مورد آن چیزی بشنوید. اما صرف زمان بیشتر در کنار چنین کارمندانی باعث می شود تا راحت تر با رفتارهای او کنار بیایید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha