شایعه مرگ تعدادی از هموطنان به دنبال مصرف استامینوفن

۱۳۹۲/۰۷/۰۷ - ۱۵:۳۷ - کد خبر: 83566
سلامت نیوز : سازمان غذا و دارو شایعه به کما رفتن و مرگ تعدادی از هموطنان کرمانی به دنبال مصرف قرص‌های استامینوفن حاوی باکلوفن را رد کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر خزائلی، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در این باره توضیح داد: طبق استعلامی که از تمامی بیمارستان‌های استان کرمان صورت گرفته است تا به این لحظه هیچ موردی مبنی بر مسمومیت افراد بر اثر مصرف قرص استامینوفن که منجر به فوت و یا به کما رفتن آنها شده باشد، مشاهده نشده است.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر این هیچ فرآورده سرماخوردگی حاوی باکلوفن وجود ندارد، گفت: همچنین مصرف داروی باکلوفن که به عنوان شل کننده عضله کاربرد دارد عوارضی چون کما و مرگ به دنبال ندارد.

این شایعه از صبح دیروز در قالب پیام کوتاه از طریق تلفن‌های همراه در سطح کشور برای هموطنان ارسال شده و باعث تشویش اذهان عمومی گردیده است. در همین راستا سازمان غذا و دارو ضمن تکذیب این شایعه از مردم خواست هرگونه اطلاعاتی در خصوص محصولات دارویی و غذایی را از طریق رسانه‌های جمعی و یا ارگان‌های ذیربط استعلام نموده و به این شایعات توجه نکنند.

نظر خود را بنویسید
(ضروری)
(ضروری)
CAPTCHA Imagereload
0.98797s, 18q