به گفته یک فوق تخصص غدد و متابولیسم با کنترل قند خون، کنترل دقیق فشار و چربی خون و کنترل عملکرد کلیه و دفع پروتئین آن، می توان عوارض دیابت را مادام العمر به تعویق انداخت.

دکتر « ایرج حیدری » فوق تخصص غدد و متابولیسم در گفت وگو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب ادامه داد: براساس یک مطالعه طولانی مدت که روی دیابتی‌های نوع 1 و 2 صورت گرفته است، می‌توان از 40 تا 70 درصد عوارض دیابت جلوگیری کرد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به دقیق‌تر شدن اهداف مورد نظر برای کنترل دیابت، به روز بودن اطلاعات پزشک درمانگر و همکاری بیمار را از ضروریات کنترل دیابت عنوان کرد.

وی در خصوص دقیق‌تر شدن اهداف کنترل دیابت، گفت: به عنوان مثال، پیش از این گفته می‌شد که میزان هموگلوبین A1C باید کمتر از 7 باشد در صورتی که هم اکنون، این میزان کمتر از 5/6 عنوان می شود.

دکتر حیدری با بیان این که توصیه جهانی برای تعداد دفعات چک کردن قند خون برای دیابتی های نوع 1 معمولا پنج بار است؛ افزود: ما به این بیماران پیشنهاد می‌کنیم که در شبانه روز حداقل سه بار قند خود را چک کنند.

وی در پایان گفت: این تعداد برای بیماران دیابتی نوع 2 که قرص مصرف می‌کنند، معمولا یک بار است. البته این میزان با نظر پزشک تغییر می‌کند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha