بر اساس گزارش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، از 5 هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار دارو، در حدود 1800 میلیارد آن برای واردات دارو هزینه می‌شود.

حمایت مدیرعامل تامین اجتماعی از تولید دارو در کشور
سلامت نیوز : عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر ضرورت افزایش کیفیت داروهای تولید داخل،‌ گفت: بر اساس گزارش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، از 5 هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار دارو، در حدود 1800 میلیارد آن برای واردات دارو هزینه می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ احمد آریایی‌نژاد با اشاره به بازدید اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از شرکت داروپخش،‌ افزود: در این بازدید، دکتر نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، گزارشی از نحوه فعالیت خود به نمایندگان ارایه کرد.

وی‌ ادامه داد: در گزارش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، به میزان تولید داروهای داخل اشاره شد و اینکه قرار است داروی هورمون رشد به تولید انبوه برسد. در چنین شرایطی کشور ما در رده کشورهایی قرار می‌گیرد که به تولید این دارو دست یافته است.

آریایی نژاد‌ یادآور شد: بر اساس گزارش نوربخش، از 5 هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده برای دارو، در حدود 1800 میلیارد تومان آن برای واردات دارو در کشور هزینه می‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی بر این موضوع تاکید کرد که باید از ساخت داروهای داخلی مشابه خارجی حمایت کرد تا از واردات آن جلوگیری شود. بدون‌شک این مهم مستلزم هماهنگی سازمان تامین اجتماعی با وزارت بهداشت و بالا رفتن کیفیت داروی تولید داخل است تا بتوانیم به این مهم دست یابیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha