سه‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۶
کد خبر: 89452

پوست بزرگترین عضو بدن و وظیفه آن ذخیره چربی، خنک نگهداشتن بدن همچنین ساختن ویتامین D در بدن است . بدن را از عفونت، نور، از دست رفتن آب و سایر مایعات و جراحات حفاظت می کند. دکتر امیر باجغلی رئیس بخش پوست و مو دانشگاه جرج واشنگتن در گفتگوی اختصاصی با سلامت نیوز از عوامل پیشگیری در سرطان پوست ،آمار و جدیدترین اقدامات انجام گرفته در سطح جهان میگوید.

دکتر باجغلی بیماریهای پوستی شایع در دنیا را با توجه به کشور و وراثت مردمی آن منطقه ، طبقه بندی میکند.
ایشان بدست اوردن امار های جهانی را در گرو جمع امار کاملی از تمامی کشور ها میداند و میگوید اگر بخواهیم به طور جداگانه موارد مورد مشاهده را  بررسی کنیم میتوانیم بگوئیم که 3 عاملی که  مردم به پزشک مراجعه میکنند عبارتند از :
1* اگزمای پوستی
2*زگیل
3*بیماریها ی ویروسی و سرطان پوست
در موقعیت های جغرافیائی استرالیا دارای بیشترین تعداد مبتلا به سرطان پوست میباشد به طوریکه به عنوان پایتخت سرطان پوست در دنیا شناخته شده است .
همچنین از عوامل تاثیر گذار ،عوامل نژادی است مثلا افرادی که در ایرلند و انگلیس هستند و همچنین افرادی که قبلا از این کشورها  به امریکا یا استرالیا مهاجرت کردند در معرض خطر بیشتری هستند .
با توجه به موارد فوق دولتها بیشترین فعالیت خود را در جهت پیشگیری از انواع بیماریها متمرکز کرده اند .به طور مثال در مورد سرطان پوست مردم را تشویق به استفاده بیشتری از ضد آفتاب میکنند.همچنین به استفاده از کلاههای لبه دار برای در معرض قرار نگرفتن گوشها در مقابل آفتاب توصیه میکنند .حتی به والدین آموزش های لازم را میدهند تا در جهت مواظبت از کودکان خود استفاده از  لباسهای آستین بلند ،مرطوب کننده های حاوی ضد آفتاب  و کلاههای لبه دار را فراموش نکنند.
یکی دیگر از مواردیکه مورد توجه قرار گرفته است توصیه به افرادیست که دچار اگزما هستند.در این موارد آگاهی های لازم به فرد مبتلا  داده میشود که از لباسهای پشمی استفاده نکند. حمام داغ نگیرد و حوله را محکم روی بدنشان نکشد.
همچنین استفاده از مرطوب کننده ها را بعد از حمام هرگز فراموش نکند چرا که مرطوب کننده ها در جلوگیری از بسیاری از امراض پوستی میتوانند نقش موثری داشته باشند.
ایشان همچنین وضعیت ایران را از لحاظ علمی بسیار خوب ، مدرن و جدید ارزیابی کردند و فعالیت های انجام شده در حوزه پیوند مو را در شمار جدید ترین اقدامات در سطح جهانی دانستند.
دکتر امیر باجغلی تمایل خود را از ایجاد ارتباط موثر و پایدار در جهت تبادل اطلاعات ابراز کردند.و اظهار امیدواری کردند که در آینه ای نزدیک با فراهم اوردن امکانات مناسب شاهد درخشش هر چه بیشتر  دانشمندان و پزشکان ایرانی در همه زمینه ها باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha