سه‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۶
کد خبر: 89557

توجه به عملکرد های روحانی اندامهای بدن یکی از تفاوتهای طب شرقی و غربی است . در دیدگاه طب کل نگر هر یک از اندامهای بدن دارای دو بعد هستند یکی بعد فیزیکی که پزشکی رایج انرا میشناسد و یکی بعد روانی و روحانی که طب کل نگر به آن توجه ویژه دارد.به عنوان مثال در طب رایج معده محل هضم غذاست ولی در طب کل نگر هم محل هضم غذاست و هم هضم وقایع و رویدادهای زندگی مبه عنوان مثال اگر یک خبر ناخوشایند یا یک استرس شدید به شخص وارد شود که به هیچ عنوان حاضر به قبول و هضم ان نباشد باعث اختلال در کار معده و بیماری زخم معده میشود

توجه به عملکردهای روحانی اندامهای بدن مهم ترین تفاوت دیدگاههای طب کل نگر و پزشکی رایج است . به همین دلیل ممکن است همین فرد  با مصرف یک داروی انتی اسید به صورت علامتی و مو قت خوب شود ولی بعد از مدت کوتاهی دوباره همان مشکل به صورت شدیدتر عود میکند .ولی در طب کل نگر به علل روحانی و احساسی در کنار عوامل فیزیکی مولد بیماری توجه میشود . و به جای اینکه خود را محدود به یافتن علت بیماری فقط در سطح جسم فیزیکی کنید به عوامل ذهنی ، احساسی و روحی بیماری نیز توجه میشود .
انواع روش طب مکمل چیست ؟
طب کل نگر فقط یم رشته یا روش نیست . به مجموعه روشهائی که بیمار را شفا میدهد و غیر از روشهائی که بیماتر را شفا میدهد غیر از روشهای رایج امروز و بدون استفاده از داروهای شیمیائی با عوارض متعدد است طب مکمل گفته میشود.
طب مکمل مشتمل است بر رشته های مثل گیاه درمانی  ، طب سوزنی ، طب چینی ، طب سنتی ایران ، رایحه درمانی ، دعا درمانی ، ری کی ، موسیقی درمانی ، طبیعت درمانی ، یومی هو تراپی ،ماساژدرمانی یا رفلکسوتراپی که بر روی کف دست یا پا انجام میشود .همچنین مگنت تراپی یا مغناطیس درمانی که بر روی موضوع درد استفاده میشود.
کریستال درمانی که از کریستالهای سنگ های مختلف برای ئرمان استفاده میشود .رنگ درمانی که از رنگهای مختلف جهت درمان استفاده میشود.
آیا طب مکمل عوارضی هم دارد؟
اگرروشهای طب مکمل با دقت کافی و با انتخاب درست بیمار و در مدت زمان کافی صورت گیرد ، هیچگونه عارضه خاصی ندارد.
وضعیت طب مکمل در سایر کشورهای جهان چگونه است ؟
امروزه در اکثر نقاط طب جایگزین روز به روز بیشتر مورد توجه قرار میگیرد.امریکائی ها اعلام کردند بیش از 37 درصد مردم این کشور به طور منظم از درمان طب جایگزین (نظیر طب گیاهی ، طب سنتی ، طب سوزنی، هامیوپاتی و غیره ) استفاده میکنند . مطالعات نشان میدهند که در اکثر افراد دلیل استفاده از این درمانها رسیدن به سطح بالاتری از سلامتی و شادابی است اما بسیاری از مصرف کنندگان هم از این درمان ها به منظور بهبود علائم مختلف خود ( از سر درد گرفته تا دیابت ) بهره میگیرند.نکته جالب دیگری که در این تحقیق مشاهده میشود این است که استفاده از این درمانها در افرادی که درآمد بالای 100 هزار دلار در سال دارند و در اصل ثروتمندان شایع تر است. به همین ترتیب افرادی که تحصیلات بالاتری دارند نیز بیشتر از سایر افراد به این قبیل درمانها تمایل نشان میدهند .شاید دلیل این مسئله دلفیل این مسئله گران بودن طب جایگزین است. در ضمن بر خلاف مطالعات قبلی در این تحقیق بیش از دو سوم از افراد اذعان داشته اند که پزشکان آنها را از این مسئله با خبر هستند و اما جالبترین یافته این مطالعه ان بوده که 19/4 درصد از شرکت کنندگان اعلام کرده بودند که حد اقل برخی از مخارج درمانهای جایگزین شان را بیمه پرداخت کرده است اما بیمه ها هنوز در این زمینه  واکنشی نشان نداده اند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha