جدیدترین آنتی بیوتیک تزریقی که تنها " سفالوسپورین" نسل چهارم موجود در ایران به شمار می رود ، برای نخستین بار در کشور توسط شرکت داروسازی اکسیر به تولید رسید .

مدیرعامل شرکت داروسازی اکسیر با اعلام این خبر گفت : این آنتی بیوتیک " اکسی پیم " نام دارد و به صورت ویال های تزریقی 500 میلی گرمی ، 1 و 2 گرمی به تولید رسیده است .
      دکتر غلامحسین فرزندی افزود : اکسی پیم ( سفیپم هیدروکلراید ) یک آنتی بیوتیک خط اول در درمان پنومونی های شدید ( عفونت های ریوی ) بیمارستانی و اکتسابی از اجتماع به شمار می رود .
      وی با اشاره به اینکه سالانه حدود یک چهارم از مرگ و میر های بخش مراقبت های ویژه ( ICU )              بیمارستان ها مربوط به پنومونی بیمارستانی است ، تصریح کرد : این آنتی بیوتیک با پوشش بسیار وسیع خود بر باکتری های عامل این عفونت حدود 90 درصد افراد مبتلا را در مان می کند .
      به گفته دکتر فرزندی ، این آنتی بیوتیک تنها سفالوسپورین نسل چهارم مورد تایید FDA ( سازمان غذا و داروی امریکا ) برای درمان کودکان دو ماه به بالا و همچنین تنها آنتی بیوتیک مورد تایید این سازمان برای درمان تک دارویی و تجربی بیماران نوتروپنیک تب دار شناخته شده است .
      وی خاطرنشان ساخت : داروی فوق اثر بخشی بسیار خوبی در درمان عفونت های شدید ادراری ،                                    " سپتی سمی " یا عفونت های خونی ، عفونت های پس از اعمال جراحی ، عفونت های داخل شکمی ،        عفونت های پوستی شدید ، عفونت های ناشی از سوختگی ها و .... دارد .
      مدیرعامل شرکت داروسازی اکسیر گفت : اکسی پیم که با مجوز رسمی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی به تولید رسیده ، از کیفیتی معادل با مشابه خارجی خود برخوردار  و در مقایسه با آن 50 درصد ارزانتر  است . این دارو سالانه حداقل سه میلیون یورو صرفه جویی ارزی در کشور  به همراه دارد ، همچنین اقدامات اولیه به منظور ثبت و صادرات این دارو به بازارهای هدف انجام شده است .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha