سه‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۷
کد خبر: 90848

بدن انسان و سلامتی ان راز و رمز فراوانی دارد.مثلا شاید تا به حال بارها شنیده باشید که خر و پف چه عوارضی برای بدن دارد اما جالب است بدانید که خروپف با افزایش وزن رابطه مستقیم دارد

11 راز عجیب درباره سلامتی

سلامت نیوز: بدن انسان و سلامتی ان راز و رمز فراوانی دارد.

خر و پف شدید باعث مصرف انرژی می شود، از طرفی خروپف شدید با اضافه وزن مرتبط است، که البته نمی توان پیامد سوخت کالری حساب کرد. محققان دانشگاه سان فرانسیسکو و کالیفرنیا دریافته اند که  افرادی که دچار مشکل خرو پف شدید هستند، حدود 2000کالری در روز و در مدت خواب مصرف می کنند. خر وپف خفیف نیز باعث مصرف 1626 کالری می شود.

 دوش گرفتن و استحمام باعث کاهش میزان داوری نسبت به دیگران می شود.

یک تحقیق ثابت کرده است که افرادی که از نظر فیزیکی تمیز هستند ، کمتر در مورد دیگران قضاوت و داوری می کنند و به عبارتی نسبت به دیگران بی توجه و مسامحه کار هستند.

تبخال به نوعی با احتمال ابتلا به آلزایمر مرتبط است؛ محققان دانشگاه منچستر دریافته اند که ویروس منفرد تبخال که باعث بروز تبخال می شود یکی از مهمترین دلایل پلاک های پروتئینی است که در مغز افراد مبتلا به آلزایمر جمع می شود.

ماه تولد می تواند شانس ابتلا به آسم در دوران کودکی را افزایش دهد، کودکانی که 4 ماه قبل از فصل سرما خوردگی و آنفولانزا متولد می شوند، احتمال بیشتری برای ابتلا به آسم در دوران کودکی دارند.

افراد چپ دست بیشتر از افراد راست دست مضطرب و خجالت زده می شوند، محققان دانشگاه اسکاتلند دریافته اند که افراد چپ دست زمانی که درموقعیت و شرایط غیر معمول قرار می گیرند، بیشتر از دیگران مضطرب و خجالت زده می شوند.

نوشیدنی گرم باعث خونگرمی و رأفت می شود، طبق یافته محققان دانشگاه ییل ، افرادی که روزانه یک فنجان نوشیدنی گرم مثل قهوه می نوشند نسبت به دیگران رأفت و بخشندگی بیشتری دارند. گفتنی است که عکس این حقیقت راجع به نوشیدنی های سرد نیز صادق است.

گلودرد میکربی می تواند منجر به قطع عضو شود، در یک وضعیت کاملا نادر، مردی از ایالت مینه سوتا که دچار گلودرد میکروبی شده بود، عفونت در کلیه بدن او پخش شد و ایجاد سندرم شوک سمی کرد. همین مسئله باعث از کارافتادگی ارگانهای بدن و قطع دست و پای وی به دلیل قانقاریا شد.

تغییر ساعت باعث سلامت قلب می شود، محققان سوئدی دریافته اند که سرعت حملات قلبی در پاییز کم و دربهار بیشتر است و این مربوط به روند تغییر زمان در هر سال است.

نوشیدن قهوه باعث کاهش بافت پستان می شود، مطالعه ای ثابت کرده است که بیش از نیمی زنان دارای ژنی هستند که نوشیدن سه فنجان قهوه در روز توسط آنها ژن را به گونه ای تحریک کرده که باعث کاهش توده پستان می شود. همچنین این ژن در برخورد با قهوه احتمال ابتلا به سرطان سینه رانیز کاهش می دهد.

استفاده مکرر و طولانی مدت از موبایل باعث کهیر و جوش می شود، استفاده بیش از حد از موبایل باعث ایجاد حساسیت می شود. بیش از نصف موبایل ها از نیکل ساخته شده که باعث ایجاد مشکلات پوستی می شود.

آهن ربا با افسردگی مبارزه می کند، اخیرا دستگاهی ساخته شده که محرک غیر تهاجمی برای مغز است و باعث درمان افسردگی می شود. اشعه های ناشی از آهن ربا باعث تحریک فرآیند مغزی در اداره خلق و خو می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha