اینفوگرافیک

  • اینفوگرافیک / آمار کرونا در جهان تا ۱۱ اردیبهشت

    تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، تا صبح شنبه (۱۱ اردیبهشت) به بیش از ۱۵۲ میلیون و ۲۵ هزار نفر رسید و تعداد قربانیان این ویروس نیز از سه میلیون و ۱۹۳ هزار نفر فراتر رفت. در حال حاضر آمریکا با بیش از ۳۳ میلیون و ۱۰۳ هزار مبتلا، از نظر تعداد مبتلایان به این ویروس در رده اول قرار دارد و کشورهای هند، برزیل و فرانسه در رده‌های دوم تا چهارم هستند. ایران نیز از نظر تعداد مبتلایان کووید-۱۹ هم‌اکنون در رده چهاردهم قرار دارد.

  • اینفوگرافیک / آمار کرونا در جهان تا ۸ اردیبهشت

    تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، تا صبح چهارشنبه (۸ اردیبهشت) به بیش از ۱۴۹ میلیون و ۳۳۸ هزار نفر رسید و تعداد قربانیان این ویروس نیز از سه میلیون و ۱۴۸ هزار نفر فراتر رفت. در حال حاضر آمریکا با بیش از ۳۲ میلیون و ۹۲۷ هزار مبتلا، از نظر تعداد مبتلایان به این ویروس در رده اول قرار دارد و کشورهای هند، برزیل و فرانسه در رده‌های دوم تا چهارم هستند. ایران نیز از نظر تعداد مبتلایان کووید-۱۹ هم‌اکنون در رده چهاردهم قرار دارد.

  • اینفوگرافیک / مراقبت از حس بویایی، بعد از بیماری‌های ویروسی

    بیماری‌های ویروسی عمده‌ای وجود دارد که بر حس بویایی تاثیر می‌گذارند،. سینوزیت، سرماخوردگی و آنفلوآنزا و کرونا از جمله این بیماری‌ها هستند. علاوه بر این موارد، آلرژی‌های بینی اعم از فصلی و دائمی و کشیدن سیگار و قلیان هم سبب کاهش بویایی می‌شوند.

  • اینفوگرافیک / آمار کرونا در جهان تا ۵ اردیبهشت

    تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، تا صبح یکشنبه (۵ اردیبهشت) به بیش از ۱۴۷ میلیون و ۶۶ هزار نفر رسید و تعداد قربانیان این ویروس نیز از سه میلیون و ۱۱۲ هزار نفر فراتر رفت. در حال حاضر آمریکا با بیش از ۳۲ میلیون و ۷۸۹ هزار مبتلا، از نظر تعداد مبتلایان به این ویروس در رده اول قرار دارد و کشورهای هند، برزیل و فرانسه در رده‌های دوم تا چهارم هستند. ایران نیز از نظر تعداد مبتلایان کووید-۱۹ هم‌اکنون در رده چهاردهم قرار دارد.

  • اینفوگرافیک / بیشترین میزان واکسیناسیون کرونا در جهان تا ۴ اردیبهشت

    با ادامه توزیع واکسن‌های مختلف علیه کووید-۱۹، برخی نقاط جهان با سرعت بالاتر، میزان بیشتری واکسن کرونا را میان شهروندان خود توزیع کرده‌اند و برخی کشورها نیز از این روند عقب مانده‌اند. از نظر تعداد واکسن‌های تزریق‌شده، آمریکا با اختلاف زیادی در رتبه نخست جهان قرار دارد و هند و انگلیس در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

  • اینفوگرافیک / آمار کرونا در جهان تا ۲ اردیبهشت

    تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، تا صبح پنجشنبه (۲ اردیبهشت) به بیش از ۱۴۴ میلیون و ۴۵۴ هزار نفر رسید و تعداد قربانیان این ویروس نیز از سه میلیون و ۷۱ هزار نفر فراتر رفت. در حال حاضر آمریکا با بیش از ۳۲ میلیون و ۶۰۲ هزار مبتلا، از نظر تعداد مبتلایان به این ویروس در رده اول قرار دارد و کشورهای هند، برزیل و فرانسه در رده‌های دوم تا چهارم هستند. ایران نیز از نظر تعداد مبتلایان کووید-۱۹ هم‌اکنون در رده پانزدهم قرار دارد.

  • اینفوگرافیک / پنج خوردنی مفید برای پیشگیری از سرطان روده بزرگ

    با مصرف پنج گروه ماده غذایی، می‌توان خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش داد. این پنج گروه شامل سبزیجات، غلات، حبوبات، خشکبار و دانه‌ها و همچنین میوه‌های سرشار از فیبر هستند.

  • اینفوگرافیک / چند نکته مهم برای نگهداری داروها در خانه

    نگهداری داروها در منزل به قصد استفاده در روز مبادا، بسیار خطرناک و نادرست است؛ با این حال، اگر به هر دلیلی لازم است مقادیری دارو در خانه داشته باشید، بهتر است شرایط درست نگهداری از آن را بدانید.

  • اینفوگرافیک / آمار کرونا در جهان تا ۳۰ فروردین

    تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، تا صبح دوشنبه (۳۰ فروردین) به بیش از ۱۴۲ میلیون و ۱۵ هزار نفر رسید و تعداد قربانیان این ویروس نیز از سه میلیون و ۳۲ هزار نفر فراتر رفت. در حال حاضر آمریکا با بیش از ۳۲ میلیون و ۴۰۴ هزار مبتلا، از نظر تعداد مبتلایان به این ویروس در رده اول قرار دارد و کشورهای هند، برزیل و فرانسه در رده‌های دوم تا چهارم هستند. ایران نیز از نظر تعداد مبتلایان کووید-۱۹ هم‌اکنون در رده پانزدهم قرار دارد.

  • اینفوگرافیک / کنترل عملکرد طبیعی سیستم ایمنی بدن در ماه رمضان

    توجه روزه‌داران به انواع گروه‌های غذایی قابل استفاده در وعده‌های افطار و سحر می‌تواند عملکرد سیستم ایمنی بدن را کنترل کند.

  • اینفوگرافیک / توصیه‌هایی برای تقویت سیستم ایمنی بدن در ماه رمضان

    با شروع ماه مبارک رمضان و همزمان با شیوع ویروس کرونا تقویت سیستم ایمنی بدن یکی از مهم‌ترین کارها در این ماه به حساب می‌آید.

  • اینفوگرافیک / آمار کرونا در جهان تا ۲۴ فروردین

    تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، تا صبح سه‌شنبه (۲۴ فروردین) به بیش از ۱۳۷ میلیون و ۲۶۵ هزار نفر رسید و تعداد قربانیان این ویروس نیز از دو میلیون و ۹۵۸ هزار نفر فراتر رفت. در حال حاضر آمریکا با بیش از ۳۱ میلیون و ۹۹۰ هزار مبتلا، از نظر تعداد مبتلایان به این ویروس در رده اول قرار دارد و کشورهای هند، برزیل و فرانسه در رده‌های دوم تا چهارم هستند. ایران نیز از نظر تعداد مبتلایان کووید-۱۹ هم‌اکنون در رده پانزدهم قرار دارد.

  • اینفوگرافیک / نوشیدن آب ولرم چه تأثیری بر سلامتی انسان دارد؟

    نوشیدن آب بویژه هر صبح باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و ایجاد تعادل در آن می‌شود. نوشیدن آب به تخلیه سریع‌تر سموم از بدن کمک می‌کند و همچنین کمکی برای تقویت کار غدد لنفاوی است.

  • اینفوگرافیک / آمار کرونا در ایران؛ جهش ناگهانی تعداد فوتی‌ها

    اینفوگرافیک / آمار کرونا در ایران؛ جهش ناگهانی تعداد فوتی‌ها

    طبق اعلام وزارت بهداشت، ویروس کرونا تا ظهر یکشنبه (۲۲ فروردین ۱۴۰۰) دو میلیون و ۷۰ هزار و ۱۴۱ نفر را در ایران به طور قطعی مبتلا کرده و در مجموع تا این روز ۶۴ هزار و ۴۹۰ نفر را به کام مرگ کشانده است. از سوی دیگر، یک میلیون و ۷۱۰ هزار و ۹۷۴ نفر در ایران تاکنون بهبود یافته‌اند. بررسی آمارهای وزارت بهداشت نشان می‌دهد که طی ۱۰ روز اخیر (۱۳ تا ۲۲ فروردین ۱۴۰۰) بطور متوسط هر ساعت ۷۲۰ نفر در ایران مبتلا و بین ۷ تا ۸ نفر قربانی کرونا شده‌اند و در هر ساعت حدود ۳۵۴ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

  • اینفوگرافیک / آمار کرونا در جهان تا ۲۱ فروردین

    تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، تا صبح شنبه (۲۱ فروردین) به بیش از ۱۳۵ میلیون و ۲۹۸ هزار نفر رسید و تعداد قربانیان این ویروس نیز از دو میلیون و ۹۲۸ هزار نفر فراتر رفت. در حال حاضر آمریکا با بیش از ۳۱ میلیون و ۸۰۲ هزار مبتلا، از نظر تعداد مبتلایان به این ویروس در رده اول قرار دارد و کشورهای برزیل، هند و فرانسه در رده‌های دوم تا چهارم هستند. ایران نیز از نظر تعداد مبتلایان کووید-۱۹ هم‌اکنون در رده پانزدهم قرار دارد.

  • اینفوگرافیک / آمار کرونا در جهان تا ۱۸ فروردین

    تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، تا صبح چهارشنبه (۱۸ فروردین) به بیش از ۱۳۳ میلیون و ۲۸ هزار نفر رسید و تعداد قربانیان این ویروس نیز از دو میلیون و ۸۸۶ هزار نفر فراتر رفت. در حال حاضر آمریکا با بیش از ۳۱ میلیون و ۵۶۰ هزار مبتلا، از نظر تعداد مبتلایان به این ویروس در رده اول قرار دارد و کشورهای برزیل، هند و فرانسه در رده‌های دوم تا چهارم هستند. ایران نیز از نظر تعداد مبتلایان کووید-۱۹ هم‌اکنون در رده پانزدهم قرار دارد.

  • اینفوگرافیک/نیمی از مردان متاهل ایرانی بی‌فرزند و تک فرزنداند!

    اینفوگرافیک/نیمی از مردان متاهل ایرانی بی‌فرزند و تک فرزنداند!

    ۲۰.۴ درصد مردان متاهل کشور بدون ‌فرزند، ۳۱.۱ درصد تک‌فرزند و ۳۱.۷ درصد دوفرزند دارند؛ به بیان دیگر از هر دو مرد متاهل ایرانی، یک نفر بی‌فرزند و تک‌فرزند است‌.

  • اینفوگرافیک / چند توصیه غذایی برای سلامت زنان

    معمولا شرایط بدن زنان، بویژه پس از ۴۰ سالگی، تغییرات زیادی می‌کند و مشکلات متابولیسمی و هورمونی در این زمان افزایش می‌یابد؛ از همین رو توجه به سلامت در این دوره اهمیت خاصی دارد.

  • اینفوگرافیک / آمار کرونا در ایران؛ اوج‌گیری محسوس در روزهای اخیر

    طبق اعلام وزارت بهداشت، ویروس کرونا تا ظهر دوشنبه (۱۶ فروردین ۱۴۰۰) یک میلیون و ۹۴۵ هزار و ۹۶۴ نفر را در ایران به طور قطعی مبتلا کرده و در مجموع تا این روز ۶۳ هزار و ۳۳۲ نفر را به کام مرگ کشانده است. از سوی دیگر، یک میلیون و ۶۵۸ هزار و ۹۷۸ نفر در ایران تاکنون بهبود یافته‌اند. بررسی آمارهای وزارت بهداشت نشان می‌دهد که طی ۱۰ روز اخیر (۷ تا ۱۶ فروردین ۱۴۰۰) بطور متوسط هر ساعت ۴۴۷ نفر در ایران مبتلا و تقریبا ۵ نفر قربانی کرونا شده‌اند و در هر ساعت حدود ۳۴۰ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

  • اینفوگرافیک / آمار کرونا در جهان تا ۱۵ فروردین

    تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، تا صبح یکشنبه (۱۵ فروردین) به بیش از ۱۳۱ میلیون و ۳۵۰ هزار نفر رسید و تعداد قربانیان این ویروس نیز از دو میلیون و ۸۵۸ هزار نفر فراتر رفت. در حال حاضر آمریکا با بیش از ۳۱ میلیون و ۳۸۳ هزار مبتلا، از نظر تعداد مبتلایان به این ویروس در رده اول قرار دارد و کشورهای برزیل، هند و فرانسه در رده‌های دوم تا چهارم هستند. ایران نیز از نظر تعداد مبتلایان کووید-۱۹ هم‌اکنون در رده پانزدهم قرار دارد.

  • اینفوگرافیک / مضرات مصرف طولانی‌مدت ضدعفونی‌کننده‌ها

    در دوران همه‌گیری بیماری بویژه در موقعیت‌هایی که امکان شست‌وشوی دست‌ها وجود ندارد، استفاده از مواد ضدعفونی کننده بهترین راهکار برای دوری از آلودگی است؛اما لازم است در استفاده از این محصولات دقت لازم را به عمل آورد؛ چراکه مصرف مداوم آنها می‌تواند با آسیب‌هایی برای سلامتی همراه باشد.

  • اینفوگرافیک / آمار کرونا در جهان تا ۱۲ فروردین

    تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، تا صبح پنجشنبه (۱۲ فروردین) به بیش از ۱۲۹ میلیون و ۴۹۵ هزار نفر رسید و تعداد قربانیان این ویروس نیز از دو میلیون و ۸۲۸ هزار نفر فراتر رفت. در حال حاضر آمریکا با بیش از ۳۱ میلیون و ۱۶۶ هزار مبتلا، از نظر تعداد مبتلایان به این ویروس در رده اول قرار دارد و کشورهای برزیل، هند و روسیه در رده‌های دوم تا چهارم هستند. ایران نیز از نظر تعداد مبتلایان کووید-۱۹ هم‌اکنون در رده پانزدهم قرار دارد.

  • اینفوگرافیک / آمار کرونا در جهان تا ۳ فروردین

    تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، تا صبح سه‌شنبه (۳ فروردین) به بیش از ۱۲۴ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر رسید و تعداد قربانیان این ویروس نیز از دو میلیون و ۷۳۵ هزار نفر فراتر رفت. در حال حاضر آمریکا با بیش از ۳۰ میلیون و ۵۷۶ هزار مبتلا، از نظر تعداد مبتلایان به این ویروس در رده اول قرار دارد و کشورهای برزیل، هند و روسیه در رده‌های دوم تا چهارم هستند. ایران نیز از نظر تعداد مبتلایان کووید-۱۹ هم‌اکنون در رده پانزدهم قرار دارد.

  • اینفوگرافیک / آمار کرونا در جهان تا ۲۷ اسفند

    تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، تا صبح چهارشنبه (۲۷ اسفند) به بیش از ۱۲۱ میلیون و ۲۷۸ هزار نفر رسید و تعداد قربانیان این ویروس نیز از دو میلیون و ۶۸۲ هزار نفر فراتر رفت. در حال حاضر آمریکا با بیش از ۳۰ میلیون و ۲۳۱ هزار مبتلا، از نظر تعداد مبتلایان به این ویروس در رده اول قرار دارد و کشورهای هند، برزیل و روسیه در رده‌های دوم تا چهارم هستند. ایران نیز از نظر تعداد مبتلایان کووید-۱۹ هم‌اکنون در رده پانزدهم قرار دارد.

  • اینفوگرافیک / چند نکته برای خرید و نگهداری تخم مرغ

    برخلاف تصور برخی، پوست تخم مرغ می‌تواند آلودگی‌های محیط بیرون را به داخل خود راه بدهد و بدین ترتیب، محتویات تخم مرغ را آلوده کند. در دوران شیوع کرونا نیز باید بیش از پیش در زمینه خرید تخم مرغ (همچون بسیاری دیگر از مواد غذایی) نکات بهداشتی را رعایت کنیم تا آلودگی از طریق پوسته تخم مرغ وارد آن نشود.

  • اینفوگرافیک / آمار کرونا در جهان تا ۲۴ اسفند

    تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، تا صبح یکشنبه (۲۴ اسفند) به بیش از ۱۲۰ میلیون و ۵۷ هزار نفر رسید و تعداد قربانیان این ویروس نیز از دو میلیون و ۶۵۹ هزار نفر فراتر رفت. در حال حاضر آمریکا با بیش از ۳۰ میلیون و ۴۳ هزار مبتلا، از نظر تعداد مبتلایان به این ویروس در رده اول قرار دارد و کشورهای هند، برزیل و روسیه در رده‌های دوم تا چهارم هستند. ایران نیز از نظر تعداد مبتلایان کووید-۱۹ هم‌اکنون در رده پانزدهم قرار دارد.

  • اینفوگرافیک / چند توصیه‌ برای پیشگیری از کمردرد در شرایط دورکاری

    با تداوم شیوع کرونا و البته تداوم دورکاری برای برخی شاغلان، نامناسب بودن بیشتر کاناپه‌ها و مبل‌های مورد استفاده در خانه‌ها برای کار چندساعته باعث می‌شود که کمر و گردن برای مدت طولانی در یک وضعیت ثابت و تحت فشار قرار بگیرد که همین مساله باعث آسیب رسیدن به این دو نقطه از بدن می‌شود.

  • اینفوگرافیک / روش‌های خانگی برای کاهش خشکی پوست

    روش‌های خانگی مختلفی برای رفع خشکی پوست وجود دارد که از آن جمله می‌توان به استفاده از روغن‌های گیاهی و دنبال کردن رژیم‌های غذایی سالم و حاوی خوراکی‌های مفید برای سلامت پوست اشاره کرد.

  • اینفوگرافیک / آمار کرونا در جهان تا ۱۸ اسفند

    تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، تا صبح دوشنبه (۱۸ اسفند) به بیش از ۱۱۷ میلیون و ۴۴۹ هزار نفر رسید و تعداد قربانیان این ویروس نیز از دو میلیون و ۶۰۵ هزار نفر فراتر رفت. در حال حاضر آمریکا با بیش از ۲۹ میلیون و ۶۹۶ هزار مبتلا، از نظر تعداد مبتلایان به این ویروس در رده اول قرار دارد و کشورهای هند، برزیل و روسیه در رده‌های دوم تا چهارم هستند. ایران نیز از نظر تعداد مبتلایان کووید-۱۹ هم‌اکنون در رده پانزدهم قرار دارد.

  • اینفوگرافیک / چند راه ساده برای استفادۀ بهتر کودکان از ماسک

    وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه کلیه گروه‌های سنی، از جمله گروه سنی کودکان و نوجوانان در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا هستند، توصیه‌هایی را برای پیشگیری از ابتلا به کرونا در کودکان اعلام کرده است. بر اساس همین توصیه‌ها،