کودک آزاری

  • کودک آزاری در صدر گزارش های دریافتی خط ۱۲۳

    کودک آزاری در صدر گزارش های دریافتی خط ۱۲۳

    هنوز در جامعه عده‌ای هستند که نمی‌دانند همه انواع خشونت‌های خانگی از کودک، همسر، سالمند و معلول آزاری و سایر اشکال متفاوت خشونت از خیانت تا تجاوز جنسی و حتی خودکشی را می‌توانند به سامانه ۱۲۳ گزارش دهند تا مددکاران در اسرع وقت به موضوع رسیدگی کنند.

  • افزایش پرونده‌های کودک‌آزاری جنسی

    مجرمان مهربان در کمین کودکان

    افزایش پرونده‌های کودک‌آزاری جنسی

    افزایش تعداد پرونده‌های کودک‌آزاری جنسی سبب شده قانونگذاران لزوم اصلاح و تکمیل قانون حمایت از کودکان را بپذیرند.نادی می‌گوید: «پس از 12سال اجرای قوانین ناکارآمد، لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در مجلس تصویب شده است. در این لایحه خلأهای قانونی آزار جنسی کمتر شده و متناسب با جرائم مختلف، مجازات تعیین شده است. در این لایحه کودکان در معرض خطر مانند اطفال بی‌سرپرست و بدسرپرست، شناسایی و توسط کارشناسان و روانشناسان سازمان‌های مردم‌نهاد، بهزیستی و سایر مراجع حمایتی مورد آموزش و تربیت جنسی قرار می‌گیرند. اگر این لایحه تصویب شود، در سیستم قضایی کشور تحول قابل‌توجهی رخ می‌دهد.»

  • مرگ کودک ٦ ساله زیر شکنجه پدر

    مرگ کودک ٦ ساله زیر شکنجه پدر

    ضرب‌وجرح شدید کودک ٦ ساله تهرانی منجر به قتل او توسط پدرش شد.

  • چگونه از کودک‌مان در برابر پدوفیلی‌ها محافظت کنیم؟

    چگونه از کودک‌مان در برابر پدوفیلی‌ها محافظت کنیم؟

    گرایش جنسی به کودکان یک بیماری است که علائم آشکار بیرونی ندارد. پدوفیلی یک اختلال جنسی و روانی است که ممکن است به صورت مرحله ای در افراد مبتلا افزایش پیدا کند.

  • کودک‌آزاری‌ها را گزارش کنید

    کودک‌آزاری‌ها را گزارش کنید

    یک، دو، سه یا همان ۱۲۳؛ شماره‌ای برای ارائه خدمات مشاوره، مددکاری و روانشناسی است که در مواقع بروز آسیب‌های اجتماعی همچون کودک‌آزاری، همسرآزاری، خودکشی و... افراد می‌توانند با آن تماس بگیرند. هرچند که خط تلفنی اورژانس اجتماعی شماره سه رقمی رُندی است، اما با این وجود هستند خانواده‌ها و کودکانی که اطلاعی از فعالیت این خط تلفن اجتماعی ندارند.

  • مرگ هولناک یک کودک پس از شکنجه پدرش

    پسربچه ٦ ساله در یکی از بیمارستان‌های پایتخت به طور مرموزی جان باخت

    مرگ هولناک یک کودک پس از شکنجه پدرش

    آثار سوختگی، دست پدر بی‌رحمش را رو کرد. پسربچه کوچک وقتی با درد شکم به بیمارستان منتقل شد، نتوانست دوام بیاورد. جان خود را از دست داد و ماموران و بازپرس جنایی پایتخت را در مقابل یک پرونده کودک‌آزاری قرار داد. وقتی پزشکان هنگام معاینه آثار سوختگی را روی بدن این بچه دیدند، پلیس را خبر کردند. نامادری و پدر بچه بازداشت شدند. آنها منکر قتل شدند، درنهایت پدر این کودک ٦ ساله به شکنجه و آزار پسرش اعتراف کرد، ولی همچنان مدعی شد که قتلی مرتکب نشده و مرگ این بچه تصادفی بوده است.