دوشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 10681

رییس سازمان نظام پزشکی : ارجاع بیمار به آزمایشگاه خاص از سوی پزشک تخلف محسوب می شود.

 دکتر سید شهاب الدین صدر در حاشیه برگزاری دومین کنگره آزمایشگاه و بالین افزود: در ارجاع بیمار به آزمایشگاه تنها باید به شاخص های کارشناسی و علمی توجه شود.

وی با اشاره به اینکه البته تنها بعضی از آزمایشگاه ها در انجام برخی آزمایش های خاص تخصصی مجهزترهستند، اظهار کرد: روشن است که آزمایشگاه هایی که مورد تایید وزارت بهداشت هستند توانایی انجام امور آزمایشگاهی را دارند.

وی همچنین در پاسخ به سوال ایسنا در خصوص وضعیت بررسی مجدد تعرفه های آزمایشگاهی بخش خصوصی گفت: تعرفه های این بخش نیز جزو موارد مورد اعتراض دستگاه های دولتی بود و با بررسی های مجدد مقداری کاهش می یابد.

رییس سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه میانگین افزایش تعرفه های آزمایشگاهی در مراکز غیردولتی نسبت به سال گذشته 20 درصد تعیین شده بود، گفت: البته برخی از خدمات آزمایشگاهی بدون تغییر و برخی دیگر افزایش پیدا کردند که این موارد در حال کارشناسی مجدد است و به زودی اعلام می شود.

وی با تاکید براین که تعرفه های آزمایشگاهی بخش خصوصی در چند سال گذشته بدون افزایش اعلام می شد به پیدایش برخی مشکلات در این زمینه در خدمات آزمایشگاهی اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر 4 هزار و 500 آزمایشگاه در سطح کشور فعال هستند که در ارتباط مستقیم با سرمایه گذاری و مسائل مالی در تامین تجهیزات آزمایشگاهی قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر همکاری و تعامل مطلوبی بین سازمان نظام پزشکی و کمیته دولتی در بررسی مجدد تعرفه های اعلام شده از سوی این سازمان در جریان است.

به گزارش ایسنا رییس سازمان نظام پزشکی از سوی دیگر میزان ضریب دقت آزمایشگاه های تشخیص طبی کشور را در حد مطلوبی دانست و اضافه کرد: در حال حاضر تمام آزمایش های رایج در سطح دنیا در کشور انجام می شود و آزمایشگاه ها، مجهز به تجهیزات جدید روز هستند.

وی در مورد برخی اظهارات که از کمبود کیت آزمایشگاهی در کشور خبر می دهد، گفت: در حال حاضر کیت های متعددی در کشور تولید و به کشورهای منطقه صادر می شود اما تنوع کیت های موجود در جهان بسیار زیاد است وباید در تامین کیت های مورد نیاز جامعه توجه کافی شود.

رییس سازمان نظام پزشکی با درخواست از نمایندگان منتخب هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی نسبت به توجه و حمایت جدی از بخش سلامت به مشکلات موجود در نظام سلامت کشور اشاره کرد و افزود: بر اساس اعلام وزارت بهداشت در حال حاضر این بخش با 900 میلیارد تومان کسری اعتبار مواجه است که این مسئله بسیارنگران کننده به نظر می رسد.

صدر گفت: پس از بحث های متعدد در خصوص تعرفه های بخش درمانی که چندی پیش شاهد آن بودیم صحبت از کسری بودجه بیمارستانها به میان آمد؛ چرا که با سرانه درمان موجود که نیمی از سرانه مورد نیاز است نظام سلامت با مشکلات جدی مواجه می شود.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha