چاپ تصاویرهشداردهنده تنها برای تشویق افراد سیگاری برای ترك سیگار نیست، بلكه این اقدام جنبه پیشگیرانه نیز دارد تا جوانان در این تصاویر ابتدا و انتهای زندگی خود را در صورت استعمال سیگار ببینند.

8 درصد سیگاری‌ها با دیدن تصاویرهشداری پاكت‌ها، تشویق به ترك شده‌اند
سلامت نیوز: دبیر اجرایی جمعیت مبارزه با دخانیات گفت:‌ بر اساس پژوهش انجام شده در كلینیك‌های ترك سیگار این جمعیت، 8 درصد سیگاری‌ها به علت دیدن تصاویر هشدار دهنده روی پاكتهای سیگار به این مراكز مراجعه كرده‌اند.

دكتر محمدرضا معدنی در گفت وگو با (ایسنا)، افزود: چاپ تصاویرهشداردهنده تنها برای تشویق افراد سیگاری برای ترك سیگار نیست، بلكه این اقدام جنبه پیشگیرانه نیز دارد تا جوانان در این تصاویر ابتدا و انتهای زندگی خود را در صورت استعمال سیگار ببینند.

وی درباره میزان تاثیرگذاری چاپ تصاویر هشدار دهنده روی پاكتهای سیگار گفت: محمود ابطحی- مدیر عامل پیشین شركت دخانیات - و سخنگوی این شركت اذعان كرده‌ است كه چاپ این تصاویر باعث در انبار باقی ماندن محصولات آنان شده است البته كشورهای عقب مانده‌تری مانند پرو و اوروگوئه نیز در زمینه مبارزه با دخانیات اقدامات لازم را كرده و تصاویر هشدار دهنده را روی پاكتهای سیگار چاپ كرده‌اند چرا كه متوجه شده‌اند در كشورهای پیشرفته و در حال توسعه با انجام این گونه اقدامات10 تا 12 درصد، مصرف دخانیات كاهش پیدا كرده است.

معدنی در پایان درباره وضعیت مصرف دخانیات در ماه رمضان اظهار كرد: به وزارت بهداشت پیشنهاد كردیم كه طرح «یك روز روزه سیگار» در آخرین روز ماه شعبان اجرا شود و سیگاری‌ها در این روز سیگار نكشند. این پیشنهاد عملی شد تا سیگاری‌ها تاثیر نكشیدن این ماده دخانی را از نظر اقتصادی، سلامت،‌ اجتماعی و فرهنگی مشاهده كنند. البته قصد داریم سال آینده این كار را با ساز وكار بهتری عملیاتی كنیم، به‌گونه‌ای كه هزینه طرح مذكور صرف ساخت مكان‌هایی همانند مدرسه یا درمانگاه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha