عضو انجمن متخصصان گوش، گلو و بینی گفت: لارنژیت یكی از بیماری‌های مربوط به حنجره است كه سرفه‌هایی مانند پارس سگ مهمترین علامت آن است.

سلامت نیوز : عضو انجمن متخصصان گوش، گلو و بینی گفت: لارنژیت یكی از بیماری‌های مربوط به حنجره است كه سرفه‌هایی مانند پارس سگ مهمترین علامت آن است.

فرزاد ایزدی در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینكه ابتلا به لارنژیت علل مختلفی دارد اظهار داشت: شایع‌ترین علت ابتلا به لارنژیت بیماری ویروسی است كه در بچه‌ها به ویژه در گروه سنی یك تا 3 سال و 2 تا 4 سال دیده می‌شود.

وی با بیان اینكه مهمترین علامت ابتلا به این عارضه گرفتگی صدا است افزود: در این بیماری التهاب قسمت فوقانی حنجره پیشرفت می‌كند و تنگی‌های راه هوایی ایجاد می‌شود كه در نهایت اختلالات تنفسی ایجاد ‌شده و فرد سرفه‌های خاصی مانند پارس سگ دارد.

ایزدی تصریح كرد: در اكثر موارد فرد نیازی به درمان و بستری ندارد و با درمان دارویی و استراحت خوب می‌شود. البته در یك تا 3 درصد این افراد ممكن است فرد اوضاع تنفسی بدی پیدا كنند و به بستری، مراقبت و لوله‌گذاری نیاز داشته باشد.

وی گفت: دسته دیگری از مواردی كه موجب لارنژیت می‌شوند مشكلات میكروبی هستند كه در قسمت فوقانی حنجره ایجاد می‌شود و عفونت‌هایی مانند آنفلوانزا نیز می‌تواند با آن همراه شود.

این فوق‌تخصص حنجره تصریح كرد: ‌در این بیماران فرد مشكل بلع پیدا می‌كند و همچنین آبریزش از دهان دارد. در بدترین وضعیت فرد به علت انسداد راه تنفسی باید به پشت بخوابد و در این زمان باید به سرعت بستری و عمل لوله‌گذاری انجام شود.

ایزدی خاطرنشان كرد: در بیماران ویروسی درمان‌های نگهدارنده و مسكن‌ها و در بیماران میكروبی آنتی‌بیوتیك توصیه می‌شود.

وی افزود: شیوع این بیماری سال به سال متفاوت است و این بیماری بیشتر در فصل سرما و از راه تنفس انتقال می‌یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha