سلامت نیوز: معاون درمان مرکز تحقیقات پیشگیری از دخانیات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هشدار داد: متأسفانه شیوع مصرف قلیان در کشور را شاهد هستیم که از مهمترین دلایل آن کم‌شدن حساسیت خانواده‌هاست.

زهرا حسامی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: در حال حاضر از مسائلی که موجب نگرانی خیلی‌ها شده است وجود قلیان و مصرف آن در برخی خانواده‌ها است که متأسفانه خانواده‌ها وقتی فرزندانشان اقدام به مصرف سیگار می‌کنند عکس‌العمل منفی دارند اما وجود قلیان در بسیاری از جمع‌های خانوادگی امری عادی شده است.

وی افزود: این در حالی است که مصرف قلیان بسیاری از مضرات سیگار را دارد و مصرف یک وعده قلیان معادل 70 نخ سیگار به فرد آسیب می‌رساند.

حسامی تصریح کرد: به شیوع مصرف قلیان در کشور باید به عنوان یک اورژانس بهداشتی نگاه شود و با توجه به اینکه ممنوعیت استعمال دخانیات در اماکن عمومی به صورت قانون تصویب شده اما می‌بینیم در بسیاری از پارک‌ها مصرف قلیان شایع است.

معاون درمان مرکز تحقیقات پیشگیری از دخانیات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: هشدار می‌دهیم که شاهد افزایش مصرف قلیان در بین دختران جوان هستیم که متأسفانه حساسیت خانواده‌ها به این موضوع کم شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha