یکشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۷
سلامت نیوز:تحقیقات جدید نشان داده که متفکران خلاق از توانایی بیشتری برای تقلب برخوردار هستند چرا که قادر به ارائه توضیحات استادانه‌ تری برای توجیه اعمال خود هستند.

به گزارش سینا به نقل از لایو‌ساینس، روان‌شناسان دانشگاه هاروارد با آزمایش ۹۷ دانشجو در دانشگاه‌های جنوب شرق آمریکا دریافتند آن دسته از افرادی که از قدرت تخیل بیشتری برخوردار بودند برای دستیابی به جایزه مالی بزرگ‌تر تقلب می‌‌کردند.
این دانشجویان سپس از مهارت ‌های تفکر خلاق خود برای ارائه دلایل مختلف برای اقدامات خود و در ‌‌نهایت توجیه اشتباهاتشان استفاده کردند.
به گفته دانشمندان، کاربردهای عملی این نتایج این است که افراد خلاق ممکن است با خطر بیشتری در محل کار خود در زمان رویارویی با دوراهی ‌های اخلاقی روبرو شوند.
فرانچسکا گینو از دانشگاه هاروارد در بیانیه‌ای اظهار کرد: «خلاقیت بالا‌ در حل مشکلات در بسیاری از حوزه‌ها به افراد کمک می‌کند، اما جرقه‌های خلاقیت ممکن است به بروز برخی اقدامات غیراخلاقی در زمان جست‌وجو برای راه حل مساله منجر شود.»
به گفته دانشمندان، افراد خلاق خود را مجاز به تقلب می‌دانند. توانایی ایجاد چندین توجیه ابتکاری برای اقدامات غیراخلاقی از طریق تفکر خلاق ممکن است افراد را به این تفکر هدایت کند.
این پژوهش هیچ ارتباطی بین هوش و عدم صداقت مشخص نکرده است. اکنون این محققان به دنبال شواهد بیشتر در مورد پیگیری اهداف خودخواهانه توسط افراد خلاق در زندگی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha