سلامت نیوز : رئیس کمیسیون بهداشت و درمان در خصوص نامه‌ای که به احمدی نژاد نوشته بود گفت: اگر رئیس جمهور هشدار به بانک مرکزی در خصوص تعهداتی که داده است را عمل نکند باعث مرگ و میر در بیماران می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سینانیوز، حسینعلی شهریاری در نشست مطبوعاتی که در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس برگزار شد، افزود: متاسفانه 3 ماه است که بانک مرکزی، ارز مرجع مورد نیاز برای داروهایی که ساخت خارج بوده و مستقیم وارد می‌شود و همچنین و برای مواد اولیه که برای داروهای تولید داخل استفاده می‌شود را تهیه نکرده است.

وی افزود: این درحالی است که منابع ذخیره بعضی از این داروهای پایه متاسفانه به صفر رسیده است.به نظر می رسد چنانچه یک اقدام جدی به عمل نیاید شاهد مشکلات جدی در ماه‌های آینده باشیم، ضمن اینکه هم اکنون هم بانک مرکزی اقدام به خرید ارز مرجع کرده و آن را در اختیار شرکت های دارویی بگذارد زمان زیادی باید صرف شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان در خصوص نامه‌ای که به احمدی نژاد در این زمینه نوشته بود گفت: باید هر چه سریعتر احمدی نژاد به بانک مرکزی هشدار جدی بدهد که بر تعهداتشان عمل کنند در غیر این صورت مرگ و میر بیماران علی‌الخصوص بیماران کم درآمد بیشتر می‌شود.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص قیمت داروهای بیماری‌های خاص گفت: اغلب داروهای مورد نیاز بیماران خاص، صعب‌العلاج و انواع سرطانها وارداتی است و یک‌سری دارو نیز که تولید داخل است مواد اولیه آن از کشورهای هندوستان و چین و بعضی کشورهای اروپایی وارد می‌شود.

شهریاری ادامه داد: متاسفانه در جلسه‌ای که با بانک مرکزی داشتیم قول‌ها و وعده‌هایی به ما دادند و شرکتهای دارویی را به بانک‌ها ارجاع دادند، بانک‌ها نیز به دلیل بدهی ریالی که به بانک مرکزی داشتند، ارز مورد نیاز در اختیارشان قرار نگرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha