سلامت نیوز : مدیرکل دفتر سلامت اجتماعی، اعتیاد و روان وزارت بهداشت با اشاره به اقدامات انجام شده برای توجه بیش از پیش به مساله پیشگیری و درمان سوء مصرف الکل در کشور، از تدابیر اتخاذ شده برای شکل گیری "کمیته ملی مبارزه با مشروبات الکلی" خبر داد.

دکتر عباسعلی ناصحی در گفت‌وگو با (ایسنا)، با تاکید بر لزوم توجه به مساله پیشگیری و درمان سوء مصرف الکل در کشور، گفت: در وزارت بهداشت از حدود دو سال گذشته فعالیت‌هایی در این زمینه آغاز و به تدریج گسترش یافته است.

وی به همکاری‌های وزارتخانه‌های بهداشت و کشور در جهت مبارزه با مشروبات الکلی اشاره کرد و گفت: مقرر شده کمیته‌ای تحت عنوان "کمیته ملی مبارزه با مشروبات الکلی" با دبیری وزارت کشور، همکاری وزارت بهداشت و سایر سازمان‌های مرتبط شکل گیرد.

راهنمای بالینی سنجش الکل در رانندگان تدوین شد

ناصحی ادامه داد: وزارت بهداشت با همکاری پلیس راهور ناجا راهنمای بالینی سنجش الکل در رانندگان را تدوین کرده است و پلیس راهور ناجا از آن استفاده می‌کند.

برنامه جامع پیشگیری، درمان و کاهش آسیب مصرف الکل ابلاغ شد

وی افزود: برنامه جامع پیشگیری، درمان و کاهش آسیب مصرف الکل نیز توسط وزیر بهداشت به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ شده و مقرر شده است دانشگاه‌ها با همکاری سایر دستگاه‌های استانی مرتبط برنامه‌های عملیاتی در راستای این برنامه جامع را داشته باشند و مداخلات لازم را انجام دهند. بر اساس این برنامه باید یکسری مداخلات در سال‌های آینده تدوین و اجرا شود.

مدیرکل دفتر سلامت اجتماعی، اعتیاد و روان وزارت بهداشت در پایان به برگزاری کارگاه دو روزه "آموزش استقرار برنامه جامع پیشگیری، درمان و کاهش آسیب سوء مصرف الکل" در سطح کشور اشاره کرد و گفت: این کارگاه در دو روز گذشته با حضور کارشناسان مرتبط این حوزه برگزار شد و این کارشناسان آموزش‌های لازم برای اجرای برنامه جامع پیشگیری، درمان و کاهش آسیب سوء مصرف الکل را دریافت کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha