شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۷
کد خبر: 82967

سلامت نیوز : یک فوق تخصص قلب و عروق درباره بزرگ شدن قلب گفت: بزرگ شدن قلب عارضه‎ای از بیماری‎های قلبی است که باید افراد مراقب بزرگ شدن آن باشند.

دکتر حسن آهنگر در گفت‌وگو با (ایسنا) ، اظهار کرد: قلب هر فرد به اندازه مشت بسته خود وی است. اگر به هر دلیلی بار اضافه‎ای بر قلب تحمیل شده و یا این که بیماری در قلب ایجاد شده و تحت درمان قرار نگیرد، به تدریج قلب بزرگ و گشاد می‌شود یعنی قلب باید حجم مناسبی داشته باشد.

وی افزود: به طور کلی بیماری‎های مادرزادی، بیماری‎های دریچه‎ای، عرق کرونر و بیماری‎های خود ماهیچه قلب همگی در درازمدت می‎توانند موجب بزرگی قلب شوند. در واقع گاهی اوقات برخی بیماری‎های التهاب ماهیچه قلب پیش می‌آید که باعث بزرگ شدن سایز قلب می‌شود. همچنین اگر عروق کرونری دچار مشکل شوند، بافت ماهیچه‎ای ضخامت خود را از دست می‌دهد و فشارخون باعث گشادی قلب می‌شود.

آهنگر درخصوص علائم این عارضه، تصریح کرد: افزایش اندازه قلب در افراد مختلف متغیر است که با توجه به عملکرد قلب نشانه‎هایی به وجود می‌آیند که عبارتند از تنگی نفس، فشار یا درد قفسه سینه، تپش قلب، تورم پاوزلو، سرگیجه، احساس سبکی در سینه و کاهش هوشیاری است.

این فوق تخصص قلب و عروق در خصوص نحوه تشخیص و درمان این عارضه، تأکید کرد: برای تشخیص بزرگی و گشادی قلب، در مرحله اول با عکسبرداری از قفسه سینه قابل تشخیص بوده و در مرحله بعدی از طریق نوار قلب و اکوی قلب تشخیص عارضه راحت‎تر صورت می‎گیرد. برای درمان نیز ابتدا از درمان‎های غیردارویی و رژیم غذایی کم نمک و کم چرب استفاده می‌شود و در مراحل بعدی درمان‏های دارویی و تکمیلی انجام می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha