چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۴

وقتی علت قطعی یک بیماری شناخته نشده باشد درمان قطعی نیز برای آن بیماری وجود ندارد تنها عوامل متعددی کشف شده که برای جلوگیری از پیشرفت بیماری برعلیه آن اقدام درمانی می‌شود.

وعده درمان قطعی ام اس دروغ است

سلامت نیوز : یک متخصص مغز و اعصاب گفت: مجموع طب کلاسیک در کنار طب سنتی و روش‌های درمانی دیگر می‌تواند باعث کنترل علائم بیماری ام اس باشد و هر گونه ادعا برای درمان قطعی، دروغ محض است.

دکتر مسعود نبوی در گفت‌وگو با (ایسنا)، گفت: بدیهی است وقتی علت قطعی یک بیماری شناخته نشده باشد، درمان قطعی نیز برای آن بیماری وجود ندارد تنها عوامل متعددی کشف شده که برای جلوگیری از پیشرفت بیماری برعلیه آن اقدام درمانی می‌شود.

وی با بیان اینکه با افزایش بیماری‌های مزمن غیرقابل درمان افراد سودجو در جامعه ظهور پیدا می‌کنند، اظهار کرد: بیمارانی که به بیماری‌های غیرقابل درمان دچار می‌شوند، پس از مدتی از درمان‌های بی‌تاثیر مستاصل می‌شوند. در این صورت از ادعاهایی که قول سلامتی به آنها می‌دهد، استقبال می‌کنند.

این متخصص مغز و اعصاب در ادامه به مردم توصیه کرد: به تبلیغات رسانه‌ای در رابطه با درمان قطعی این بیماری توجه نکنند و استرس خود را برای بهبود بیماری کاهش دهند و به این گونه وعده‌ها امید واهی نداشته باشند.

نبوی در ادامه عنوان کرد: بیماران برای تسکین علائم بیماری خود تنها به مصرف داروهای استاندارد، رعایت نکات مربوط به تغذیه و درمان‌های توانبخشی اکتفا کنند و هر اقدامی را تحت نظر پزشک معالج انجام دهند.

وی با اشاره به اهمیت تغذیه در بیماری ام اس، اظهار کرد: منع کامل برای هیچ ماده غذایی وجود ندارد تنها ممکن است برخی از مواد غذایی برای این بیماری مفید نباشد، برای نمونه میوه‌هایی که تازه نیستند و یا غذاهایی که در آن از مواد نگهدارنده استفاده شده، برای بیماری‌هایی مثل ام اس و آلزایمر غیرمفید هستند.

این متخصص مغز و اعصاب ادامه داد: غذایی حاوی مواد آنتی‌اکسیدان، مایعات فراوان، میوه و سبزی‌های تازه، روغن ماهی و روغن‌های غیراشباع می‌تواند برای این بیماری مفید باشد. اما نکته مهم در بیماری ام اس این است که هیچ موضوع قطعی برای این بیماری وجود ندارد.

این متخصص مغز و اعصاب در ادامه عنوان کرد: روش‌های درمانی طب سنتی می‌تواند در درمان این بیماری تاثیر داشته باشد، به طوری که با استفاده از این نوع طب علائمی چون خستگی، اختلال در عملکرد حرکتی و حافظه و دفع ادرار بهبود دهد و باعث تسکین درد شود اما باید از نگاه کیمیاگرانه به این نوع روش‌های درمانی پرهیز کنیم.

وی با بیان اینکه مصرف مایعات فراوان می‌تواند برای بیماران مفید باشد، گفت: مصرف زیاد آب می‌تواند روی متابولیک بدن تاثیر مثبتی داشته باشد اما مصرف طولانی مدت آن بدون استفاده از الکترولیت‌ها و نمک‌ها می‌تواند عوارض شدیدی بر این بیماری داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha