هر از چندی، انتشار خبرهایی درباره حال و روز نامساعد پرستاران، باعث نگرانی کسانی می‌شود که اخبار مرتبط با حوزه بهداشت و درمان را دنبال می‌کنند.

اختصاص 10هزار میلیارد تومان برای پرداخت فوق‌العاده خاص پرستاران

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه همشهری، پرستاران، خط ارتباطی بدنه بهداشت و درمان با بیماران هستند و طبیعی است که اگر دچار مشکلی باشند، ارتباط بدنه بهداشت و درمان با مردم دچار مشکل یا افت کیفیت خواهد شد. اما مشکل پرستاران چیست؟ چه گرفتاری هایی‌ دارند و چه می‌خواهند؟ جدا از این بحث‌ها، خبرهای خوبی این روزها به گوش می‌رسدکه به‌گفته فعالان حوزه پرستاری، یک گام رو به جلو تلقی می‌شود؛ اختصاص 10هزار میلیارد تومان برای پرداخت فوق‌العاده خاص پرستاران. با هم، نگاهی به کم و کیف مشکلات و این اقدام خوب می‌اندازیم.

یکی از آخرین موضع گیری‌ها دررابطه با پرستاران‌،مربوط به وحید زمان‌زاده، ‌رئیس شورای‌عالی نظام پرستاری بود. او گفت که به مشکلات جامعه پرستاری توجهی نمی‌شود و می‌بینیم که پرستاران، به‌صورت دسته‌جمعی در حال استعفا از مراکز درمانی هستند. او به این موضوع اشاره کرده در صورتی که پرستاران در مراکز درمانی نباشند یا کم باشند، دردسرهایش برای مردم خواهد بود.


این فعال حوزه پرستاری، همچنین اشاره کرد که تنها راه بازگشت و ترغیب پرستاران برای ماندن در مراکز درمانی، این است که توجهی فوری و فوتی به مشکلات معیشتی و قانونی آنها داشته باشیم و همانطور که در قانون آمده و مدنظر خود پرستاران است، اقداماتی چون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، فوق‌العاده خاص با بالاترین ضریب، تبدیل وضعیت و... به سرانجام برسد.

و اما خبر خوبی که این روزها پرستاران را امیدوار کرده، این است که بالاخره پس از چند سال، فوق‌العاده خاص پرستاران محقق شد و با تصویب مجلس قرار است ۱۰هزار میلیارد تومان از اعتبارات وزارت بهداشت به این بخش اختصاص پیدا کند. محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی دیروز و در جریان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در این‌باره گفت: دوستان دولت و کمیسیون تلفیق پیشنهاد دادند که از ردیف جدول 7 مربوط به وزارت بهداشت و درمان،۱۰هزار میلیارد تومان از اعتبارات این وزارتخانه برای فوق‌العاده خاص پرستاران اختصاص داده شود که مورد موافقت قرار گرفت.


محمد شریفی مقدم، دبیرکل خانه پرستار چنین مصوبه‌ای را یک گام رو به‌جلو برای حل مشکلات پرستاران می‌داند و می‌گوید: فوق‌العاده خاص در حقیقت یکی از خواسته‌های جامعه پرستاری طی 2، 3 سال گذشته بوده است. جامعه پرستاران در حال حاضر وضعیت کاری سخت و زیان‌آوری دارند، اما با وجود تمام این مشکلات حقوقشان از سایر کارکنان دولت پایین‌تر است. طی این مدت یکی از خواسته‌های آنها این بوده که با بحث فوق‌العاده خاص که بسیاری از دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های کشور از آن بهره‌مند هستند، حقوق آنها هم ترمیم شود که تاکنون محقق نشده‌است.

اختصاص 10هزار میلیارد تومان برای پرداخت فوق‌العاده خاص پرستاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نسرین محمدی IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
    0 0
    کاش فکری هم بحال اضافه کاریا میشد.ساعتی ۲۰تومن با ۱۳سال سابقه واقعا ناجوانمردانست