معاون غذا و داروی وزیر بهداشت با اشاره به افزایش 40 درصدی شیرخشك یارانه‌ای از تدارك 5 میلیون قوطی شیر خشك در سال آینده خبر داد.

دكتر رسول دیناروند در گفت وگو با ایسنا، افزود: بنابراین در سال 87 مشكلی از نظر شیرخشك‌های رژیمی و درمانی وجود نخواهد داشت.

وی در این زمینه به كمبود شیرخشك درمانی كه به طور عمده در اختیار بیماران مبتلا به PKU قرار می‌گیرد، اشاره و اظهار كرد: سال آینده مشكلی از نظر شیرخشك برای این بیماران وجود نخواهد داشت.

معاون غذا و داروی وزیر بهداشت در این رابطه توضیح داد: در سال 86، به علت انجام غربالگری بیماران PKU و شناسایی تعداد زیادی از این افراد، میزان مصرف شیرخشك افزایش زیادی یافت و این امر موجب كمبود این فرآورده شد.

دیناروند با تاكید بر این كه مشكل كمبود شیرخشك برای بیماران PKU به كمبود اعتبار ارتباطی نداشت و به دلیل افزایش تعداد بیماران شناسایی شده بود، خاطرنشان كرد: البته در حال حاضر این مشكل مرتفع شده است.

معاون غذا و داروی وزیر بهداشت با بیان این كه 60 درصد از میزان شیرخشك پیش بینی شده برای سال 87 تا پیش از پایان سال جاری از سوی سازمان هلال احمر خریداری می‌شود، اعلام كرد: مابقی شیرخشك یارانه‌ای مورد نظر در سال آینده تهیه خواهد شد.


وی یادآور شد: در سال 86، 5/4 میلیون قوطی شیر خشك یارانه‌ای به مصرف رسید.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha