نخستین عمل درمان آنوریسم‌های مغزی با روش ابداعی دانشیار ایرانی دانشگاه ساندیاگوی كالیفرنیا در بیمارستان امام خمینی(ره) انجام شد.

به گزارش شبكه خبر ، دكتر رامین خاكباز ، دانشیار ایرانی دانشگاه ساندیاگو كالیفرنیا و مخترع نخستین چسب ترمیم آنوریسم‌های مغزی در مصاحبه با خبرنگار شبكه خبر گفت : این چسب موسوم به نوكرولیت كه نخستین بار در دنیا ساخته شده ، برای پر كردن حباب‌های روی رگهای مغزی ، كه سبب خونریزی مغزی می‌شود ، كاربرد دارد.

وی افزود : این كشف جدید با همكاری دكتر كربر (kerber) از بزرگان نورو رادیولوژی جهان و با هماهنگی دانشگاه ساندیاگو كالیفرنیا و دانشگاه علوم پزشكی تهران صورت گرفته است.

دكتر خاكباز با بیان این كه چسب نوكرولیت در آمریكا با موفقیت تست‌های آزمایشگاهی را گذرانده‌ است ، گفت : نخستین كاربرد این چسب بر روی دو انسان در ایران به كار گرفته شد.

وی تصریح كرد : انجام این عمل بر روی نخستین بیمار ، عارضه‌ای به دنبال نداشت ، البته موقعیت آنوریسم مغزی این بیمار به گونه‌ای بود كه از تكنیك دابل بالن استفاده شد ، این روش یكی از سخت ترین روش های درمان آندوواسكولار (داخل رگی) است.

پزشك ایرانی دانشگاه كالیفرنیا درباره مزایای این روش جدید گفت: چسب نوكرولیت باعث ترمیم سریع تر آنوریسم شده و زمان جراحی را بسیار كوتاه می‌كند ، همچنین استفاده كمتر از اشعه ایكس از مزایای دیگر این روش محسوب می شود.

دكتر حسین قناعتی مدیر هماهنگ كننده تیم ایرانی در بیمارستان امام خمینی (ره) نیز گفت: استفاده از این روش جدید پس از بررسی یك ساله كمیته اخلاق معاونت پژوهشی دانشگاه صورت گرفت تا از ایمن بودن آن اطمینان حاصل شود.

رییس مركز تصویربرداری بیمارستان امام خمینی تاكید كرد: این پروژه جهانی، نشان دهنده اعتماد مجامع بین‌المللی و دانشگاه‌های معتبر جهان، به عملكرد پزشكان ایرانی است، كه پروژه ای به این مهمی، برای نخستین بار در جهان روی انسان ،توسط پزشك ایرانی صورت می گیرد.

رییس مركز تصویر برداری بیمارستان امام خمینی (ره) خاطر نشان كرد : با ارائه این روش جدید توسط این محقق ایرانی ، كشور ما می‌تواند در بسیاری از تحقیقات پایه‌ای دنیا در این حوزه تخصصی شركت و با هدایت سایر پژوهشگران در پیشبرد علم ، نقش اساسی داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha