سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درخصوص مباحث مطرح شده درباره سونامی سرطان سینه در کشور گفت: آمار شیوع سرطان سینه در کشور نگران کننده است به طوری که طبق آمار از هر 9 نفر یک نفر در کشور به سرطان سینه مبتلا می شود.

سلامت نیوز: سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درخصوص مباحث مطرح شده درباره سونامی سرطان سینه در کشور گفت: آمار شیوع سرطان سینه در کشور نگران کننده است به طوری که طبق آمار از هر 9 نفر یک نفر در کشور به سرطان سینه مبتلا می شود.

محمدحسین قربانی در گفت و گو با پانا، اظهار داشت: سن سرطان سینه در دنیا بالای 52 سال است که این رنج سنی در کشور ما 10 سال پایین تر از میانگین دنیا است و این موضوع باید برای مسئولان نگران کننده و مورد توجه باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمار شیوع سرطان سینه در کشور نگران کننده است، افزود: طبق آمار از هر 9 نفر یک نفر در کشور به سرطان سینه مبتلا می شود.

وی ادامه داد: باید واقعیت ها درباره شیوع سرطان سینه در کشور گفته شود اما مسئولان واقعیت ها را نمی گویند تا برای آن هر چه سریعتر چاره اندیشی کرد و درمان را جدی تر بگیریم. لذا وزارت بهداشت باید حساسیت لازم را در این رابطه نشان دهد نه اینکه مجلس ورود کند چرا که مجلس تنها می تواند در مباحث بودجه ای دخیل باشد و کارهای تحقیقاتی و درمان بر عهده وزارت بهداشت است تا مشکلات بیماران کاسته شود.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان همچنین از جدیت پیگیری این کمیسیون برای موضوع شیوع سرطان سینه گفت: سعی ما بر این است که مجلس نگاه ویژه ای نسبت به اعتبارات و بودجه درمان این بیماری در سال آینده داشته باشد.

قربانی در ادامه با تأکید بر اینکه باید برای افزایش آمار سرطان سینه چاره ‌اندیشی شود، خاطرنشان کرد: برای حل این بحران لازم است اعتبار ویژه‌ ای در نظر گرفته شود.

این در حالی است که وزارت بهداشت در واکنش به ماجرای وقوع سونامی سرطان در کشور، طرح چنین مباحثی را غیرواقعی خوانده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha