سلامت نیوز : یک جراح چشم و فوق‌تخصص پیوند قرنیه، اظهار کرد: رفع خستگی چشم‌ها و آسودگی پلک‌ها یکی از دلایل شیوع عمل جراحی پلک است.

دکتر محمدرضا فرتوک زاده در گفت وگو با (ایسنا)، گفت: عمل پلک چشم یکی از عمل‌هایی است که در سال‌های اخیر افزایش یافته است. این عمل نه تنها از نظر زیبایی چهره فرد را تحت تأثیر قرار می‌دهد، بلکه موجب سنگینی پلک‌ها شده و به دنبال آن کاهش میدان بینایی می‌شود که در این صورت می‌توان با عمل جراحی زیبایی یا بلفاروپلاستی، پلک چشم‌ها را ترمیم کرد.

این جراح چشم و فوق‌تخصص پیوند قرنیه در رابطه با شایع‌ترین دلایل مراجعه بیماران برای جراحی پلک چشم بیان کرد: یکی از این دلایل رفع خستگی چشم‌ها و آسودگی پلک‌هاست. پلک‌های چشم به‌طور طبیعی در سنین بالا و معمولا بعد از 45 سالگی شل شده و در روی مژه‌ها قرار می‌گیرد که این عارضه در برخی افراد کمتر و در برخی بیشتر به وجود می‌آید.

وی خوابیدن به صورت دمر را از عواملی دانست که باعث افتادگی پلک می‌شود و گفت: وجود بیماری‌های خاصی که منجر به پف چشم شود و همچنین محافظت نکردن از چشم‌ها در برابر اشعه آفتاب و سایر عوامل در شل شدن پلک‌ها می‌تواند تأثیر داشته باشد تا جایی که پلک‌ها روی چشم سنگینی کرده و مزاحم دید می‌شود که در این صورت می‌توان با عمل جراحی این‌ پلک‌ها را ترمیم کرد.

این عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، عمل پلک پایین را یکی از روش‌های زیبایی دانست و اظهار کرد: چربی‌های پلک پایین در مواردی به صورت پف کرده بیرون زده و آویزان می‌شود و چهره افراد را تحت تأثیر قرار می‌دهد. در این عمل که بیشتر جنبه زیبایی دارد، می‌توان چربی‌های اضافی پایین پلک چشم‌ها را هم از بیرون یا از داخل پلک پایین خارج کرد.

فرتوک‌زاده در رابطه با افتادگی پلک بالا گفت: افتادگی پلک سومین عامل شیوع عمل جراحی پلک است که بر اثر بیماری یا ضربه به وجود آید و به صورت مادرزادی باشد.

وی در رابطه با روش‌های نوین عمل جراحی پلک اظهار کرد: عمل زیبایی تنها تکنیک جراحی تغییر یافته است و شیوه عمل به روش سابق انجام می‌گیرد به این شکل که وسیله برش این جراحی امروزه برقی شده است که تیزتر و صاف‌تر برش می‌دهد و نخ‌های جراحی بسیار ظریف و ریز شده است که به سختی دیده می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha