وزیر بهداشت در سیاست مورد پیگیری خود، نه تنها تمایل به استفاده از چهره های اصولگرا را دارد، بلکه علاقه خاصی به استفاده از نیروهای نزدیک به طیف تندروی جبهه پایداری نیز دارد و احتمالا این روش خود را اعتدال تفسیر می کند.

آیا وزیر بهداشت به استفاده از طیف تندروی جبهه پایداری علاقه دارد؟
سلامت نیوز :پس از سفر هفته گذشته وزیر بهداشت به شیراز، سایت دانشگاه علوم پزشکی این خبر را زد که: «وزیر بهداشت با اعلام خبر ابقای دکتر ایمانیه گفت: رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از افتخارات فارس است» اما روز بعد این خبر از سایت دانشگاه حذف شد. به نظر می رسد حتی وزارت بهداشت نیز تمایل ندارد در مورد تداوم مدیریت ایمانیه به افکار عمومی توضیح دهد

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازآینده  وزیر بهداشت در سیاست مورد پیگیری خود، نه تنها تمایل به استفاده از چهره های اصولگرا را دارد، بلکه علاقه خاصی به استفاده از نیروهای نزدیک به طیف تندروی جبهه پایداری نیز دارد و احتمالا این روش خود را اعتدال تفسیر می کند.

 علاوه بر بقای مسوولیت افرادی چون عصمت باروتی، همسر حسین شریعتمداری، وی برخی معاونان و مدیران کل دوره لنکرانی را نیز بازگردانده است.

اکنون نیز ادامه حضور دکتر محمدهادی ایمانیه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با انتقاد حامیان روحانی در این شهر روبرو شده است؛ رئیس دانشگاهی که همانند صدرالدین شریعتی می گوید، برای حفظ آبروی اساتید اخراجی دلایل اخراج آنان را اعلام نمی کند.

دکتر ایمانیه جزو گروه شیرازی های جامعه پزشکی کشور است که برخی اعضای این گروه منسوب به جبهه پایداری بوده و در دوره لنکرانی مسئولیت داشتند که دکتر فروردین معاون وزیر در دوره لنکرانی، دکتر دیناروند معاون فعلی دارو غذای وزارت بهداشت، و دکتر حافظی عضو شورای شهر تهران برخی اعضای این گروه به ریاست لنکرانی را تشکیل می دهند و در استان فارس در شورای نگهبان و حوزه سلامت نفوذ عجیبی دارند.

 
با آغاز کار دولت نهم، محمدهادی ایمانیه با انتصاب به مدیریت دانشگاه علوم پزشکی شیراز سکاندار بحث درمان و آموزش پزشکی در این استان شد، اما در حالی که حداکثر دوره رایج برای مدیریت دانشگاه ها در وزارت علوم دو دوره چهارساله است، اکنون پس از گذشت هشت سال از زمان انتصاب وی به این سمت، بر کرسی خود باقی مانده است.

ظاهرا دکتر هاشمی، وزیر بهداشت، همان گونه که به نصب نیروهای جبهه پایداری در بدنه اصلی وزارت اعتقاد دارد، تمایلی نیز برای تغییر این فوق تخصص گوارش کودکان که از خود سیمای فردی ساده زیست ارائه می کرد، ندارد.
 
محمدهادی ایمانیه که این روزها بسیاری از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با امضای  تومارهایی خواهان تغییر وی هستند، خود با پیش دستی در نامه ای به وزیر بهداست خواستار تعیین تکلیف خود تا پایان آبان ماه شده بود و تهدید نموده بود که از اول آذرماه، در صورت عدم صدور حکم تمدید مدیریتش بر دانشگاه سکان دانشگاه را در اختیار دکتر فتاحی قائم مقام خود قرار می دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازآینده حتی پس از سفر هفته گذشته وزیر بهداشت به شیراز، سایت دانشگاه علوم پزشکی این خبر را زد که: «وزیر بهداشت با اعلام خبر ابقای دکتر ایمانیه گفت: رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از افتخارات فارس است»  ، اما روز بعد این خبر از سایت دانشگاه حذف شد.

به نظر می رسد که حتی وزارت بهداشت نیز تمایل ندارد در مورد تداوم مدیریت ایمانیه به افکار عمومی توضیح دهد، ولی در عین حال به تداوم حضور وی علاقه دارد.

گویا وزیر بهداشت در سفر خود به شیراز، با توجه به فعالیتهای درمانی خیریه  بدون بودجه، اظهار کرده که نظر دولت بر ماندن اوست و تنها به او توصیه شده معاونینش را عوض کند.

البته ظاهرا ایمانیه تا خرداد هست و بعد از آن می رود. گویا در دوره وی 9 بیمارستان خیریه در شیراز ساخته شده است.

ایمانیه چندی پیش در مصاحبه با خبرگزاری های کشور مدعی شده بود، هیچ استادی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز به دلایل سیاسی یا غیر سیاسی اخراج نشده است.

وی در توضیح اخراج دو تن از اساتید دانشکده دندانپزشکی گفت، گفت :« متاسفانه عدم تمدید تعهد خدمت این دو نفر در دانشکده دندانپزشکی از سوی برخی افراد و محافل رسانه ای اخراج تلقی شده، در حالی که این دو نفر به لحاظ مسائل شخصی و دلایلی که خودشان داشتند، از این دانشکده رفته اند .» و افزود:« برای حفظ آبروی این افراد از بیان دلایل این کار خودداری می کند.»
 
دکتر مرتضی عشاق که رتبه اول بورد تخصصی کشور و مدیریت گروه ارتودنسی دانشکده دندان پزشکی شیراز را در پرونده خود دارد و دکتر رسول قیصری، متخصص جراحی دهان فک و صورت، دو دندانپزشکی که ایمانیه مدعی شده جهت حفظ آبرویشان دلایل عدم تمدید قرار دادنشان را بیان نمی کند، اظهار کرده اند که از ایمانیه به دیوان عدالت اداری شکایت کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha