به طور طبیعی با افزایش آلودگی هوا بار مراجعات بیماران قلبی نیز افزایش می‌یابد، اما از آنجایی که در تهران همیشه آلودگی هوا داریم، روزانه بین 150 تا 200 بیمار قلبی به اورژانس این بیمارستان مراجعه می‌کنند که در مواقع تشدید آلودگی این رقم 10 تا 15 درصد افزایش می‌یابد.

افزایش ۱۵ درصدی بار مراجعات بیماران قلبی به بیمارستان در آلودگی هوا/ ایست قلبی رکورددار
سلامت نیوز : رئیس اورژانس بیمارستان قلب شهید رجایی می‌گوید: برای تهرانی که تقریباً روز پاکیزه به خود نمی‌بیند روزانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ بیمار اورژانس قلبی به ما مراجعه می‌کنند اما در مواقع تشدید آلودگی هوا آمار ایست قلبی افزایش محسوس دارد.

مجید کیاور در گفت‌وگو با فارس، در مورد تأثیر آلودگی هوا در بار مراجعات بیماران قلبی به اورژانس بیمارستان خاطرنشان کرد: به طور طبیعی با افزایش آلودگی هوا بار مراجعات بیماران قلبی نیز افزایش می‌یابد، اما از آنجایی که در تهران همیشه آلودگی هوا داریم، روزانه بین 150 تا 200 بیمار قلبی به اورژانس این بیمارستان مراجعه می‌کنند که در مواقع تشدید آلودگی این رقم 10 تا 15 درصد افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: اما آن چیزی که مشهود است، زمانی که ذرات ریز آلوده در هوا از 2.5 میکرون ریزتر می‌شود، با ورود به جریان خون در افرادی که بیماری زمینه‌ای قلبی مانند گرفتگی عروق دارند، بیماری‌ تشدید می‌شود. به عنوان مثال فردی که 75 درصد تنگی عروق داشته و با دارو تا حدی وضعیت او کنترل شده، با تشدید آلودگی هوا تنگی عروق به 90 درصد رسیده و فرد با درد شدید قفسه سینه به اورژانس مراجعه می‌کند که حتی ممکن است این گرفتگی بعد از مدتی برطرف شود، اما مهم این است که در مواقع آلودگی شدید هوا خاصیت اتساعی رگ‌ها از بین می‌رود.

رئیس اورژانس بیمارستان قلب شهید رجایی گفت: در مواقع آلودگی هوا شاهد بیشترین بار مراجعات بیماران ایست قلبی، عفونت‌های ریوی، تشدید نارسایی قلبی و آسم هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha