برای نخستین بار در كشور محصولات غذایی دو شركت تك ماكارون و زر ماكارون نشان ایمنی و سلامت را از سوی وزارت بهداشت دریافت كردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، وزیر بهداشت،‌درمان و آموزش پزشكی با بیان این كه این نشان بیانگر كیفیت و ایمنی بالای محصولات غذایی دارندگان آن است، خاطرنشان كرد: نظارت وزارت بهداشت بر تولیدات محصولات غذایی بیشتر می‌شود.


لنكرانی، عمده برنامه‌های وزارت بهداشت را در مدت زمان باقی مانده از مسئولیت این نهاد، نگاه با اعتماد بیشتر به صنایع غذایی عنوان و اضافه كرد: هدف ما این است كه با اعتماد بیشتر به این صنایع و تاكید بیشتر به مراقبت‌های بعد از تولید به فعالیت‌های خود ادامه دهیم.

وی با بیان این كه نظارت بعد از ورود به بازار تاثیر بیشتری نسبت به نظارت‌های صورت گرفته در زمان تولید بر محصولات غذایی دارد، یادآور شد: امیدواریم با استفاده از نشان ایمنی و سلامت به فرهنگسازی بیشتر در زمینه صنایع غذایی كمك كنیم.


وی همچنین با بیان این كه پیش از این میزان كم سبوس و انواع فیبرها در ماكارونی یكی از ضعف‌های این محصول به شمار می‌رفت، انتخاب دو شركت مذكور را برای دریافت نشان ایمنی سلامت علاوه بر دارا بودن معیارهای تعیین شده، استفاده از سبوس در تركیبات تولید ماكارونی دانست و گفت: وجود سبوس در مواد غذایی علاوه بر پیشگیری احتمالی از بروز برخی سرطانها به كاهش عوارض سوء گروهی از سایر مواد غذایی و همچنین عملكرد بهتر دستگاه گوارش كمك می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha