یکشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 10296

وزیر بهداشت گفت : تصویر سلامت در ایران همواره رو به بهبود و پیشرفت بوده است.

 باقری لنكرانی در اولین نشست گروهی از پزشكان و پیراپزشكان عضو شوراهای اسلا می شهر و روستا گفت : 50 درصد سلامت جامعه متاثر از عوامل اجتماعی است

وی افزود : مقوله سلامت را نباید فقط در ساخت و سازهای بیمارستانی دارو و تجهیزات درمانی محدود كرد.

وزیر بهداشت گفت : در تامین سلا مت مردم علا وه براینكه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكی مسولیت دارد ، عوامل اجتماعی دیگری نیز مانند سواد آب و غذای سالم و ورزش نیز دخالت دارند و البته رعایت نكات بهداشتی از سوی مردم نیز در این زمینه نقش آفرین هستند.

لنكرانی فرهنگ سازی سلامت را از اولویت های وزارت بهداشت در سال جدید برشمرد و افزود: دید سلامت محور باید بر فعالیت های جامعه حاكم شود و به عنوان نمونه بیماری افسردگی را نه فقط با دارو ، بلكه با تغییر نگرش در ساخت و سازهای شهری و ایجاد روحیه نشاط نیز می توان كاهش داد.

وی با تاكید بر نقش اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در سلامت افراد جامعه گفت : ما هم اكنون با بیماری های غیرعفونی و مزمن سروكار داریم كه متاسفانه در عادات افراد ریشه دارد و باید در این زمینه فرهنگ سازی كرد.

وزیربهداشت درمان و آموزش پزشكی افزود : قبل از انقلاب اسلامی سالانه بسیاری از مادران به دلیل عوارض زایمان فوت می كردند درحالی كه با فرهنگ سازی و افزایش میزان تحصیلات مادران این شاخص در سال های اخیركاهش یافته است.

لنكرانی كاهش چشمگیر مرگ و میر نوزادان را از دیگر نشانه های بهبود روزافزون وضعیت سلامت كشور عنوان كرد و گفت : در شش سال قبل موردی از فلج اطفال در كشور مشاهده نشده است ، درحالی كه دو كشور همسایه ما جزو چهار كشوری هستند كه نتوانسته اند این بیماری را كنترل كنند.

وی با ارایه گزارشی از عملكرد نظام سلامت كشور تصریح كرد : تصویر سلامت در جمهوری اسلامی همواره رو به بهبود و پیشرفت بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha