دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۹
کد خبر: 103310

چطور در خانه ماسک مرطوب‌کننده بسازید

سلامت نیوز : این روزها بیشتر از همیشه پوست خشک می‌شود گاهی این خشکی حسابی آزاردهنده می‌شود حتی کسانی هم که باقی سال مشکل خشکی پوست ندارند و از مرطوب‌کننده‌ها استفاده نمی‌کنند در این فصل حتما باید از کرم‌های مرطوب‌کننده استفاده کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مجله سیب سبز ؛ مرطوب كننده‌ها برای هر نوع پوستی پرفایده هستند. یكی از مواد رطوبت‌بخش ویتامین E است در کل روغن گیاهی و ویتامین‌ها در پوست نفوذ می‌كنند و افزون بر اینكه تازگی و شادابی و طراوت پوست را سبب می‌شوند، از بروز «چین و چروك» جلوگیری می‌كنند. ویتامین‌های A و E مهم‌ترین عامل سلامت و زیبایی پوست به‌شمار می‌روند بنابراین اگر بتوانید هرکدام از این مواد را به پوست برسانید شادابی پوست‌تان تضمین می‌شود و چه‌چیزی بهتر از مواد طبیعی.

برای تمیز کردن پوست‌های خشک

معمولا یکی از مشکلات افرادی با پوست خشک، شستن پوست است چون همیشه بعد از شست‌وشو پوست چندین برابر بیشتر خشک می‌شود اما شاید استفاده از مواد طبیعی تا حد زیادی مشکل شما را حل کند. پوست را تمیز کنید و بعد با مقدار کمی کرم یا روغن زیتون آن را خوب چرب كنید. پنبه‌ای به ضخامت انگشت را در آب نرم (آب بدون نمک که صابون در آن به آسانی کف می‌کند) یا در آب مقطر تر کنید و روی پوست به‌مدت نیم‌ساعت قرار دهید. در این مدت چشم‌ها را باز نگه دارید. روی پنبه را می توان با پلاستیک پوشاند و روی آن حوله قرار داد. این کمپرس پوست را مرطوب و با طراوت می‌کند.

ماسکی برای پوست‌های خشک

این ماسک برای پوست‌های خشک مناسب است به خصوص کسانی که پوستی حساس دارند و به راحتی نمی‌توانند از هر محصولی استفاده کنند. اگر می‌خواهید تاثیر آن بیشتر شود، قبل از استفاده، پوست را با کرم یا روغن زیتون چرب كنید، بعد یک قاشق چای‌خوری سرشیر را با یک قاشق چای‌خوری آب هویج مخلوط کنید و روی پوست بمالید. در نهایت هم می‌توانید ماسک را با جوشیده علف‌های گیاهی بشویید البته اگر این جوشیده در دسترس‌تان نبود، آب ولرم نیز برای آبکشی مناسب است.

اگر از خشکی پوست‌تان کلافه شدید

پارچه‌ای را در روغن نباتی (روغن زیتون یا روغن نارگیل یا...) خیس کنید و روی پوست صورت و گردن قرار دهید. در صورتی که ماسک را با کاغذ مخصوص یا حوله بپوشانید تاثیر آن بیشتر است.
البته برای تاثیر بهتر می‌توانید در هر نیم استکان روغن یک قاشق چای‌خوری عسل و یک قاشق چای‌خوری محلول علف بابونه اضافه كنید (محلول باید گرم باشد ) و در نهایت بعد از 10 تا 15 دقیقه ماسک را بردارید و پوست را با لوسیون تمیز و بعد با حوله خشک کنید. این ماسک برای گرم کردن و طراوت بخشیدن پوست خشک و چروک مفید است. البته به جای روغن نباتی می‌توان از کرم تغذیه کننده استفاده كرد اما حتما باید آن را گرم کرد.

برای آنکه پوست‌تان سفت شود

4 عدد سفیده‌ تخم‌مرغ را كاملا هم بزنید تا كف كند، بعد به آن چند قطره گلاب اضافه كرده و روی حرارت ملایمی گرم کنید. سپس 8 گرم روغن بادام شیرین و 15 گرم زاج سفید را به آن افزوده و همه را به‌خوبی مخلوط كنید و آنقدر هم بزنید تا حالت خمیری‌شكل به خود بگیرد. اکنون ماسک شما آماده است. این ماسك را به مدت 20دقیقه روی پوست قرار دهید. در انتها با آب ولرم آبكشی کنید.

اگر نگران چروک‌شدن پوست‌تان هستید

یك عدد سیب تازه را خوب شسته و رنده كنید تا کاملا به صورت پوره درآید، یك قاشق غذاخوری روغن زیتون خالص را به آن اضافه كرده و آن را خوب مخلوط كنید سپس پوره‌ آماده را روی پوست صورت و گردن قرار دهید و به مدت 20 دقیقه به حالت استراحت قرار گیرید، یعنی بهتر است چندان ماهیچه‌های صورت‌تان را تکان ندهید، می‌توانید برای اینکه تاثیر ماسک را بیشتر کنید پوست را با شیر پاك كرده و با آب ولرم بشویید.

یک روز تمام بدون خشکی

یك قاشق غذاخوری روغن بادام را با یك قاشق غذاخوری روغن زیره سبز،2قاشق غذاخوری روغن زردآلو، یك قاشق غذاخوری روغن زیتون، یك قاشق غذاخوری روغن جوانه گندم و یك قاشق غذاخوری لانولین در ظرف فلزی ریخته و ظرف را در آب در حال جوش بگذارید. دائما مخلوط را هم بزنید تا حالت خمیری پیدا كند. یك قاشق غذاخوری آبلیموی تازه را در انتها به آن اضافه كرده و حرارت را قطع كنید و بگذارید تا سرد شود. سپس آن را در ظرف سربسته‌ای ریخته و نگهداری كنید. هنگام مصرف صورت را خوب شسته و با نوك انگشت كمی از آن را آهسته و منظم روی صورت و گردن بمالید و با حركت چرخشی انگشتان تمام پوست را به این كرم آغشته كنید و با دقت از این كرم به زیر چشم‌ها هم بمالید. این كرم مخصوص پوست‌های خشك بوده و پوست شما را نرم و جوان خواهد كرد و برای تمام روز پوست را در مقابل خشكی حفظ می‌كند. از این كرم می‌توانید هر روز استفاده كنید.

از خشکی زیر چشم خلاص شوید

این روزها ممکن است پوست زیر چشمان‌تان بیشتر خشک شود و به دنبال راه‌حلی برای التیام خشکی این منطقه حساس باشید. کافی است 250 گرم لانولین خالص را در ظرفی ریخته، روی حرارت بخار آب قرار دهید. بعد یك شیشه كوچك روغن بادام شیرین (روغن زیتون یا روغن كرچك)را كم‌كم به آن بیفزایید. آنقدر باید روغن اضافه شود كه مخلوط زیاد رقیق نشود. این كرم را هنگام ماساژ زیر چشم و مواقع دیگر می‌توان استفاده كرد زیرا بسیار تقویت كننده است و باعث رفع چین و چروك‌های ریز می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha