تصویب طرح 40ماده ای کاهش آلودگی هوا/ اجرای طرح به سال 93 موکول شد

سلامت نیوز : سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از تصویب طرح کاهش آلودگی هوا خبر داد و گفت: اجرای آن به سال 93 موکول می شود.

عباس پاپی زاده در گفت و گو با پانا، اظهار داشت: طرح کاهش آلودگی هوا در کمیسیون کشاورزی تصویب شد و تا این طرح مراحل قانونی خود را طی کند چند ماه طول می کشد و اجرای آن به سال 93 موکول می شود.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: بر اساس طرح کاهش آلودگی هوا دولت موظف می شود این طرح را اجرای کند و بر اساس آن یکسری طرح های بازدارنده وجود دارد که صنایع آلاینده را موظف می کند که شاخص های سلامت را رعایت کنند.
وی اضافه کرد: همچنین بر اساس طرح کاهش آلودگی هوا دولت موظف می شود در بخش تولید خودرو و سوخت یورو4 استانداردهای لازم را رعایت کند.
این نماینده مجلس همچنین با اشاره به موضوع جبران خسارات های ناشی از آلاینده ها نیز گفت: بر اساس این طرح همچنین دولت موظف می شود که جبران خسارات را در حوزه سلامت مردم ناشی از آلودگی هوا و ریزگردها برای مردم بپردازد.
وی یادآور شد: طرح کاهش آلودگی هوای کشور دارای40 ماده است که در آن به جلوگیری از آلودگی هوا و همچنین ایجاد زمینه های لازم برای کاهش آن و الزام خودروسازان به رعایت استاندارهای روز جهانی پرداخته شده است.
به گزارش پانا، موضوع آلودگی هوا یکی از مهم ترین معضلاتی است که طی سال های اخیر گریبانگیر شهرهای بزرگ کشور شده است که علی رغم تذکرات شفاهی مسئولان در دولت گذشته و دولت فعلی، تا کنون اقدام جدی برای کاهش و مقابله با آلودگی هوا اجرایی نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha