مجلس جلوی تبعیض های افسار گسیخته را در نظام سلامت بگیرد
سلامت نیوز : رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری بندرعباس با تأکید بر لزوم اجرای عدالت در نظام سلامت گفت: مجلس باید با پیش بینی های لازم در بودجه سال آینده جلوی تبعیض های افسار گسیخته را در نظام سلامت بگیرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ حمیدرضا عزیزی با اشاره به تلاش مستمر جامعه پرستاری برای انتقال مشکلات حوزه پرستاری به نمایندگان مجلس افزود: عدالت در سلامت، اصلی است که بالاخره باید در سیستم سلامت کشور رعایت شود تا بیش از این شاهد تبعیض در بین گروههای مختلف تیم سلامت نباشیم و این معضل با تدبیر مسئولان امر از جمله نمایندگان مجلس حل شود.

وی بر ضرورت اجرای قوانین حوزه پرستاری به ویژه قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری و قانون ارتقاء بهره وری، اضافه کرد: با توجه به رویکرد مثبت نمایندگان مجلس به مسائل پرستاران، امید است بتوانیم جایگاه پرستاری در نظام سلامت را با حمایت نمایندگان مجلس بدست آوریم.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری بندرعباس با اشاره به هدف برنامه پنجم توسعه مبنی بر کاهش هزینه های تحمیلی بخش درمان بر دوش مردم گفت: متأسفانه هر روز سهم مردم از هزینه های درمانی از آنچه در برنامه پنجم توسعه در نظر گرفته شده بود دورتر می شود.

وی افزود: براساس اهداف برنامه پنجم توسعه قرار بود، سهم مردم از هزینه های درمانی به کمتر از 30 درصد برسد اما آنچه در شرایط کنونی شاهد آن هستیم کاملاً عکس این پیش بینی ها است و روز به روز بر بار تحمیلی بر دوش مردم افزوده می شود.

عزیزی، اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری را راهکاری عملیاتی و موثر در کاهش هزینه های تحمیل شده درمان بر دوش مردم خواند و گفت: چرا وقتی مردم می توانند خدمتی را از گروهی نظیر پرستاران با کیفیت مطلوب و مقرون به صرفه دریافت کنند باید مجبور باشند با هزینه  چند برابری از سایر گروه های نظام سلامت دریافت کنند.

وی افزود: بنابراین حداقل توقع جامعه پرستاری از نمایندگان مجلس با توجه به اینکه در فصل بودجه بندی قرار داریم این است که از اجرای این قانون حمایت کنند زیرا قبل از اینکه نفع ناشی از اجرای آن نصیب پرستاران شود، بیش از آن، مردم و نظام سلامت هستند که منتفع می شوند.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری بندرعباس خاطر نشان کرد: به هر حال قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، قانونی است که حدود 6 سال پیش در همین مجلس به تصویب رسیده است و امیدواریم با توجه به اهمیت و تأثیر گذاری آن در نظام سلامت، هزینه اجرای آن نیز در بودجه سالیانه لحاظ شود و چه بسا انتظار می رود حتی بیشتر از پرستاران، نمایندگان مجلس حامی قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha