رئیس فراکسیون زنان و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از کاهش اعتبارات طرح سیاست جمعیتی در بودجه سال آینده خبر داد و گفت: اجرای سیاست های جمعیتی در کشور نیازمند تزریق بودجه مناسب است.

رایزنی مجلس برای افزایش تخصیص اعتبار طرح سیاست جمعیتی

سلامت نیوز: رئیس فراکسیون زنان و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از کاهش اعتبارات طرح سیاست جمعیتی در بودجه سال آینده خبر داد و گفت: اجرای سیاست های جمعیتی در کشور نیازمند تزریق بودجه مناسب است.

فاطمه رهبر در گفت و گو با پانا، با بیان اینکه متاسفانه اجرای سیاست های جمعیتی در لایحه بودجه ۹۳ نادیده گرفته شده است، اظهار داشت: اعتبارات بودجه می بایست برای افزایش جمعیت که مد نظر مقام معظم رهبری نیز قرار دارد، پیش بینی شود اما در برآوردی که از لایحه پیشنهادی بودجه در سال آینده داشتیم، رقم قابل توجهی برای اجرای این سیاست مد نظر قرار نگرفته است.
رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در لایحه بودجه ردیف جداگانه ای برای اجرای طرح سیاست جمعیتی در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: اما اعتباری برای اجرای این طرح دیده نشده است.
وی ادامه داد: در سال جاری علی رغم اینکه مصوبه مرخصی زایمان زنان به 9 ماه افزایش پیدا کرد اما به دلیل نداشتن اعتبار اجرایی نشد و جامعه زنان امیدوار بودند که در سال آینده این برنامه عملیاتی می شود اما در سال آینده نیز از نظر اعتبارات آنگونه که باید به آن توجه نشده است.
این نماینده مجلس از رایزنی و پیگیری مجلس برای تخصیص اعتباری جهت اجرای سیاست های جمعیتی در لایحه بودجه ۹۳ هستیم، خاطرنشان کرد: پیشنهاد ما برای این منظور به کمیسیون تلفیق ارسال شده است و امیدواریم که در بودجه سال آینده اعتباری برای این امر در نظر گرفته شود که در غیر این صورت در موضوع جمعیت وضعیت خوبی نخواهیم داشت.
افزایش مرخصی زایمان به ۹ ماه به عنوان یکی از مشوق های افزایش جمعیت در حالی در مجلس تصویب و ابلاغ شده است که امسال به دلیل پیش بینی نشدن اعتبار و منابع مالی از سوی دستگاه های اجرایی و اداری اجرا نشده است و همچنین برخی از مشوق های افزایش جمعیت که در سال گذشته در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید نیز به دلیل نداشتن پشتوانه مالی و اعتباری مسکوت مانده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha