اختصاص ۲۴۰۰ میلیارد تومان برای کمک به هزینه داروی بیماران

سلامت نیوز : رئیس سازمان غذا و دارو گفت: اعتبارات حمایتی دولت از داروهای بیماران نیازمند با حدود ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش، به ۲۴۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۳ افزایش می‌یابد. در صورت اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها نیز اعتبارات قابل توجهی به بخش دارو اختصاص می‌یابد.

رسول دیناروند در گفت و گو با فارس، اعلام کرد: در لایحه بودجه سال آینده 2400 میلیارد تومان برای کاهش هزینه‌های دارویی بیماران اختصاص داده شده است که در قالب یارانه دارویی و اعتبارات ما به التفاوت حمایتی دولت در اختیار بیماران خاص و صعب العلاج نیازمند قرار می‌گیرد.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد:‌ به این ترتیب اعتبارات حمایت دارویی دولت نسبت به سال جاری با حدود 10 درصد رشد، حدود 200 میلیارد تومان بیشتری می‌شود ضمن اینکه یک امکان دیگری هم هست که در صورت اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها دوباره بتوانیم کمک بیشتری به این حوزه بکنیم،اگر این امکان فراهم شود، مطمئناً هیچ فردی در کشور به خاطر هزینه‌های دارویی دچار فقر نمی‌شود.

وی گفت:‌ ارزیابی‌هایی که ما انجام داده‌ایم نشان می‌دهد که در مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها اعتبارات قابل توجهی به بخش دارو اختصاص می‌یابد تا دیگر هیچ بیماری به خاطر هزینه‌های دارویی مشکل پیدا نکند.

دیناروند در پاسخ به این پرسش که ممکن است برخی داروهای بیماران خاص رایگان شود ادامه داد: رایگان بودن برخی داروها را برای بیماران خاص و صعب العلاج همین الان هم داریم اما به هر حال برنامه وزارت بهداشت این است که پرداخت بیماران برای دارو در حد قابل تحمل باشد.

وی اضافه کرد: در سال جاری نیز این سیاست در ماههای اخیر در دولت یازدهم دنبال شد و هزینه های دارویی مردم 10 درصد قیمت دارو شد و 90 درصد را دولت و بیمه ها پرداخت می کنند. این سیاست در سال آینده هم ادامه پیدا می کند و با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها ممکن است کمکهای بیشتری هم به حوزه دارویی بشود.

معاون غذا و داروی وزیر بهداشت گفت:‌ فهرست داروهایی تحت پوشش حمایتی دولت که با همکاری بیمه‌ها و وزارت رفاه اجرا می‌شود نیز به زودی با ابلاغ فهرست سوم به 200 قلم افزایش پیدا می‌کند. این فهرست شامل داروهای درمان نازایی هم می‌شود که به زودی با تفاهم نهایی بین وزارت بهداشت و بیمه‌ها جزئیات آن از طرف مسئولان بیمه اعلام می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha