برخی داروخانه‌های شبانه‌روزی اقدام به عرضه داروی قاچاق می‌کنند

سلامت نیوز : معاون امنیتی استاندار تهران گفت: براساس گزارش‌های نیروی انتظامی بعضا برخی داروخانه‌های شبانه‌روزی اقدام به توزیع و فروش داروهای غیرمجاز و قاچاق می‌کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم ؛ براتلو در جلسه کمیسیون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران که صبح امروز در استانداری برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جلسه امروز نخستین جلسه نبود چرا که در طول سال چندین مرتبه دیگر نیز برگزار شده است.

وی ادامه داد: چندین کارگروه تشکیل شده و هماهنگی بین دستگاه‌ها در جلسه امروز مطرح شد و گزارشاتی درباره اقدامات صورت گرفته نیز ارائه کردند.

معاون امنیتی استاندار تهران تصریح کرد: در برخی اقلام صددرصد افزایش چشم‌گیری در 9 ماه سال جاری نسبت به سال گذشته انجام شده این در حالیست که قانون جدید در مجلس به تصویب رسیده و مقرر شد تا 10 روز دیگر جلسه‌ای برای تشریح قانون جدید و برنامه‌ریزی برای سال آینده برگزار شود.

وی همچنین به قاچاق دارو توسط برخی از داروخانه‌های شبانه‌روزی خبر داد و گفت: شاید یک درصد از مردم نیز تصور نمی‌کنند که داروخانه‌ها هم داروهای غیرمجاز عرضه کرده یا داروهای دیگر را به بیرون از داروخانه عرضه کنند.بنابراین باید موارد اینچنینی را به اطلاع مردم نیز رساند. براساس گزارش‌های نیروی انتظامی بعضا برخی داروخانه‌های شبانه‌روزی اقدام به توزیع و فروش داروهای غیرمجاز و قاچاق می‌کنند.

براتلو تصریح کرد: باید تقسیم وظایف برای این امر صورت بگیرد به عنوان مثال داروخانه‌های شبانه‌روزی و توزیع‌کنندگان دارو در ناصرخسرو به وزارت بهداشت به موضوع قاچاق دارو ورود کنند و همچنین اصناف و چند حوزه دیگر نیز از جمله نیروی انتظامی و سازمان اطلاعات روی این موضوع تمرکز بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در شناسایی و کشف تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان دارو به همکاری مردم نیازمند هستیم از این رو شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده فرد یا افرادی با این مشخصات با شماره تلفن 77604771 - 2 و همچنین 110 تماس برقرار کرده و اطلاعات لازم را بدهند.

معاون امنیتی استاندار تهران در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه برخی افراد اقدام به قاچاق مکمل‌های دارویی کرده و آنها را در منزل مسکونی خود توزیع می‌کنند گفت: شناسایی این موارد در تهران و شهرستان‌ها به عهده سازمان اطلاعات و نیروی انتظامی فاتب است. تاکنون نیز مواردی از این نوع قاچاق شناسایی شده که در حال حاضر آمار دقیقی از آنها ندارم اما مسئولان مذکور به صورت مکرر به شناسایی این افراد می‌پردازند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha