پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۱
کد خبر: 104684

ورزش ها و غذاهای مفید برای مبتلایان به آرتریت

سلامت نیوز : آرتریت بیماری مزمنی است که بر عملکرد مفصل ها به ویژه زانو، دست، مچ، لگن یا قوزک تأثیر می گذارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ؛ التهاب دردناک ناشی از این اختلال می تواند باعث از دست دادن کنترل حرکات بدن و حتی افسردگی شود.در ادامه مطلب به چند نکته ورزشی و رژیم غذایی مناسب برای مهار کردن درد و بهبود بخشیدن به کیفیت زندگی این بیماران اشاره می شود.

فعالیت آرام:پزشکان، انجام ورزش های سبک را برای افزایش سطح انرژی، بهبود خلق و خو و تسکین درد مفصل های ملتهب توصیه می کنند این افراد باید با مشورت پزشک به فعالیت های جسمی سبک مانند پیاده روی، شنا و ایروبیک در آب بپردازند.

امگا ۳ بخورید:بر اساس نتایج بررسی های متعدد پزشکی، مصرف مکمل های روغن ماهی در کاهش التهاب تأثیرگذار است. مصرف این مکمل ها، التهاب مفصل و خطر بروز بیماری قلبی عروقی را کاهش می دهد.

از مفصل هایی که وزن را تحمل می کند، محافظت کنید:محافظت همیشگی از مفصل ها، اهمیت زیادی دارد حتی هنگامی که خیلی احساس درد نمی کنید. بنابراین قبل از انجام دادن کارهای روزمره مانند بلند کردن کودک، برداشتن ساک خرید و بیرون آمدن از رختخواب ابتدا به نحوه صحیح انجام دادن این کار فکر کنید.

ترک سیگار:استعمال سیگار، علایم آرتریت را بدتر می کند و درد مفصل و آسیب دیدگی آن را نیز شدت می بخشد.

انجام یوگا:یوگا، روی تمام اعضای بدن تأثیر می گذارد و در حفظ سلامت ذهن و روان نقش موثری دارد، در نتیجه ورزش ایده آلی برای مبتلایان به آرتریت به حساب می آید.

برنامه غذایی مدیترانه ای اتخاذ کنید:نتایج بررسی های پزشکی نشان می دهد، مبتلایان به آرتریت که برنامه غذایی مشابه برنامه غذایی مدیترانه ای اتخاذ می کنند، کیفیت زندگی و فعالیت هایشان بهتر می شود. برنامه غذایی مدیترانه ای غنی از میوه، سبزی، غلات و روغن زیتون است.

کشش های صبحگاهی:برای از بین بردن درد، حرکات کششی را که پزشک توصیه کرده است، هر روز صبح انجام دهید.

مصرف ماهی:روغن ماهی می تواند درد و التهاب را کاهش دهد. بنابراین هر هفته کمی ماهی تازه، ماهی سالمون و تن، را به برنامه غذایی تان اضافه کنید.

سبزیجات مصرف کنید:مصرف گوشت باعث تشدید درد مفصل و التهاب آن می شود.روی آوردن به گیاه خواری، حتی برای چند روز در هفته به طور چشمگیری درد و سفت شدن مفصل ها هنگام صبح را کاهش می دهد.آنتی اکسیدان موجود در سبزی ها نیز از مفصل محافظت می کند.

مصرف ویتامین E را بالا ببرید:نتایج بررسی ها نشان می دهد که مکمل های ویتامین E می تواند درد مفصل را کاهش دهد و آسیب هایی را که بر اثر پیشرفت بیماری رخ می دهد، کاهش دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha