سلامت نیوز : یک متخصص رادیوتراپی با بیان اینکه لذت غذا خوردن پس از شیمی درمانی کمتر می‌شود، گفت: انجام فعالیت‌های ورزشی به طور مدام موجب تسریع روند بهبودی بیماران می‌شود.

دکتر علی یعقوبی جویباری در گفت وگو با ایسنا ، با اشاره به اینکه تغذیه متعادل نقش مهمی در بهبود بیماران سرطانی دارد، گفت: مبتلایان به سرطان پس از شیمی درمانی دچار اختلالات تغذیه می‌شوند که بر روند بهبودی تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه کاهش اشتها از عوارض داروهای شیمی درمانی است، یادآور شد: احساس لذت غذا خوردن پس از شیمی درمانی کاهش می‌یابد ولی بیماران باید از تمامی گروه‌های غذایی که شامل پروتئین، سبزیجات، میوه‌ها و لبنیات است استفاده کنند.

یعقوبی جویباری تاکید کرد: مبتلایان به سرطان باید در طی دوره درمان از مصرف غذاهای حجیم پرهیز کنند و مواد غذایی با کالری مناسب و کم حجم مصرف کنند.

یک متخصص رادیوتراپی خاطرنشان کرد: برخلاف تصور عامه مردم، تحقیقات اخیر بیانگر این است که انجام فعالیت‌های ورزشی و پرهیز از استراحت زیاد در روند بهبودی بیماران تاثیر چشمگیری دارد.

وی همچنین افزود: در طی مراحل درمانی شیمی درمانی و رادیوتراپی باید بیماران برنامه ورزشی منظمی داشته باشند. پیاده روی منظم و قدم زدن یا هر فعالیتی که در حد توان بیمار باشد در برگشت سلامت وی موثر است.

یعقوبی جویباری با تاکید بر پرهیز از ایجاد خستگی زیاد در بیماران گفت: خلق فرصت‌های لذت بخش برای بیمار موجب می‌شود تا وی همکاری بهتری با تیم درمانی داشته باشد.

یک متخصص رادیوتراپی در پایان خاطرنشان کرد: قدم زدن با یک دوست خوب، مطالعه کتاب مفید یا دیدن فیلم شادی آور موجب آرامش بیمار و بازتوانی روحی و جسمی وی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha