دبیر علمی ششمین کنگره بین المللی سلامت در حواث و بلایا گفت: در صورت وقوع زلزله ما نقشه خطر لازم برای وقوع زلزله در تهران را نداریم ، باید نقشه گسل‌های موجود در زیر تهران بررسی شود تا شکل گسل، عمق گسل، زاویه آن و سطحی که درگیر کرده به دست بیاید.

نقشه خطر لازم برای وقوع زلزله در تهران را نداریم

سلامت نیوز: دبیر علمی ششمین کنگره بین المللی سلامت در حواث و بلایا گفت: در صورت وقوع زلزله ما نقشه خطر لازم برای وقوع زلزله در تهران را نداریم ، باید نقشه گسل‌های موجود در زیر تهران بررسی شود تا شکل گسل، عمق گسل، زاویه آن و سطحی که درگیر کرده به دست بیاید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی بسیج جامعه کشوری، در حالی که چشم‌ها به ششمین کنگره بین‌المللی سلامت در حوادث و بلایا دوخته شده است با توجه به خبر بی آبی چهار میلیون تهرانی در صورت وقوع زلزله در تهران؛ دکتر خانکه دبیر علمی ششمین کنگره بین المللی سلامت در حواث و بلایا گفت: باید از دید زمین شناسی نقشه گسل‌های موجود در زیر تهران بررسی شود تا شکل گسل، عمق گسل، زاویه آن و سطحی که درگیر کرده به دست بیاید در غیر این صورت هر گونه اظهار نظری غیر علمی خواهد بود.

وی گفت: تا جایی که من می دانم این علمی نیست که بگوییم اگر در تهران زلزله بیاید و مشخص نکنیم که این زلزله با چه قدرت، شدت و در چه عمقی باشد. اگر این اتفاق بیفتد به علت نبود نقشه خطر در این زمینه،  الان نمی‌توانیم بگوییم که شدت آسیب در چه حد خواهد بود.  اگر شدت مخاطرات را بررسی نکرده باشیم، نمی توانیم در این مورد اظهار نظری داشته باشیم.

دکتر خانکه گفت: بیشتر روی مسأله تأمین خدمات و امداد رسانی در بروز حادثه تمرکز کرده‌ایم و کوشیده‌ایم در خدمات بیمارستانی و پیش بیمارستانی آمادگی‌های لازم را داشته باشیم و در صورت پیش آمد حادثه‌ای با تمام توان در امداد رسانی حاضر شویم.

وی افزود: در ششمین کنگره بین المللی سلامت در حوادث و بلایا با توجه به اهمیت خاصی که کشورمان در خاور میانه از این لحاظ داراست متخصصانی را از سازمان بین المللی دعوت کرده‌ایم تا با ارائه نظر در این زمینه، به تبادل علمی بپردازیم و از تجربیات هم در خدمت رسانی هرچه بیشتر و بهتر استفاده کنیم.

دکتر خانکه در پایان گفت: با توجه به این که تأسیس سازمان مدیریت بحران کشور از نتایج با برکت دومین دوره کنگره بین‌المللی سلامت در حوادث و بلایا  بوده است؛ این بار چشم‌ها به وزیر بهداشت دولت جدید و مردان این عرصه دوخته شده تا شاید هر چند کم هم که شده، ترس را در دل ساکنین پایتخت و کشور کم رنگ تر کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha