عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از اینکه پزشکان ایرانی در زمینه دریافت زیرمیزی رتبه اول را در جهان کسب کرده‌اند، گفت: انتشار اسامی ۱۴نفر از پزشکان متخلف شروع کار است و باید در ادامه اقدامات گسترده‌تری در این زمینه‌ صورت گیرد.

رتبه‌اول‌جهانی‌ایران‌ در دریافت‌زیرمیزی پزشکان/انتشار اسامی پزشکان باید در سطح وسیع‌تری منتشر شود

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از اینکه پزشکان ایرانی در زمینه دریافت زیرمیزی رتبه اول را در جهان کسب کرده‌اند، گفت: انتشار اسامی ۱۴نفر از پزشکان متخلف شروع کار است و باید در ادامه اقدامات گسترده‌تری در این زمینه‌ صورت گیرد. به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری خانه ملت، شهلا میرگلوبیات گفت: انتشار اسامی پزشکان متخلف یک اقدام بدیهی است؛ در واقع این اقدام باید ماه‌ها و سال‌ها پیش صورت می‌گرفت، البته نه در این سطح کوچک و محدود، بلکه در سطح وسیع تر.
نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی، افزود: انتشار اسامی پزشکان متخلف اولین برخورد مقابل این افراد است، در واقع با توجه به اینکه عده‌ای از پزشکان تخلف می‌کنند و در نهایت جامعه پزشکی متهم می‌شود، این اقدام باید سریع تر صورت می گرفت. این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: باید با پزشک متخلف برخورد شود تا این گونه حیثیت جامعه پزشکی خدشه‌دار نشود، انتشار اسامی ساده‌ترین اقدام بود و باید محکم‌تر و قاطع‌تر با این قضیه برخورد شود.وی با اشاره به اینکه دو سال است بر روی این موضوع در مجلس کار می‌شود،‌ گفت: در این مدت دو سال با وزرای مختلف همکاری کردیم و در طول همین مدت اندک سه نفر پست وزارت را پذیرفتند، در هر دوره نماینده‌ها و افرادی از سوی وزرا معرفی شدند، ولی در واقع این اولین اقدامی است که در این خصوص انجام شده و یک حرکت اولیه است. بیات در ادامه گفت:‌ انتشار اسامی پزشکان متخلف یک اقدام ضعیف است و باید در این زمینه محکم‌تر عمل کرد؛ مطمئناً با این روش مشکل زیرمیزی و مردم حل نخواهد شد.نماینده مردم مرکزی در مجلس در مورد راهکار پیشنهادی خود گفت: تعداد پزشکان متخلف سه یا چهار پزشک در هر شهر است که می توان به راحتی با آنها برخورد کرد؛ هم اکنون ما در شهرستان‌ها و شهرهای کوچک نیز این مشکل را داریم، باید پزشکان متخلف مشخص شوند و این موضوع به بدنامی جامعه پزشکی منتهی نشود. وی در مورد آگاه‌سازی مردم بیان داشت: باید به مردم اطلاع‌رسانی شود؛ در واقع باید مراکزی برای دریافت شکایات مردم قرار داده شود و مردم آگاه باشند که اگر با این مشکل روبرو شوند به کدام دستگاه و مرجع می‌توانند مراجعه کنند.

بیات در ادامه تصریح کرد: انتشار اسامی ۱۴نفر از پزشکان متخلف شروع کار است و در ادامه اقدامات گسترده‌تری در این زمینه‌ صورت می‌گیرد، ولی متاسفانه از لحاظ پزشکان زیرمیزی بگیر در جهان، رتبه اول را کسب کرده‌ایم.این نماینده مجلس در ادامه افزود: از بین رفتن اخلاق پزشکی یکی از عوامل زمینه‌ساز دریافت زیرمیزی است، اما بهانه‌هایی که پزشکان مطرح می‌کنند تاخیر در پرداخت کارانه‌هاست؛ پزشکان کشور ما یک سال و نیم است که کارانه‌ای دریافت نکرده‌اند، بنابراین وزارت بهداشت باید مشکلات پزشکان را حل کند و از طرف دیگر اگر پزشکی تخلفی انجام داد بشدت با آن پرداخت برخورد کند. وی در ادامه افزود: در صورتی که تعرفه‌ها را تغییر بدهند این پدیده نیز خود به خود از میان می‌رود؛ زمانی که وزارت بهداشت وظیفه خود را به درستی انجام ندهد،‌ نمی‌تواند انتظار رفتار مناسبی از پزشکان و متخصصان را داشته باشد.عضو کمیسیون بهداشت و درمان در مورد ذی‌نفعان این قضیه اظهار کرد: افرادی که پدیده زیرمیزی را نادیده می‌گیرند و یا از آن حمایت می‌کنند، خود از ذی‌نفعان این قضیه هستند. نماینده مردم مرکزی در مجلس با اشاره به اقداماتی که روسای بیمارستان‌ها می‌توانند انجام دهند، بیان کرد: روسای بیمارستان‌ها نیز تا حدی قدرت تاثیرگذاری و نفوذ دارند و می‌توانند روی این پدیده تاثیرگذار باشند، اما زمانی که در یک شهرستان دو پزشک متخصص وجود دارد، باید به گونه‌ای رفتار کرد که نظر پزشکان نیز جلب شود، مدیریت صحیح بیمارستان‌ در این زمان اهمیت می‌یابد. میر گلوی بیات در مورد پدیده زیرمیزی در شهر خود بیان کرد: در شهری که فعالیت می‌کردم تا حدودی با این پدیده مواجه بودم،البته درخواست‌های پزشکان نیز مهم است و باید به آنها نیز رسیدگی کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha