رئیس دفتر پرستاری وزارت بهداشت گفت: تعرفه گذاری خدمات پرستاری برای 400 نوع خدمت آماده شده است اما وزیر بهداشت تصویب نهایی این تعرفه‌ها را به كامل شدن شرح وظایف پرستاری در سازمان نظام پرستاری مشروط كرده است كه امیدواریم تا 22 اردیبهشت روز پرستار تصویب شود.

اعظم گیوری در گفت و گو با  فارس، افزود: تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری منوط به تدوین شرح وظایف عمومی و تخصصی پرستاران است، ما در وزارت بهداشت وظایف عمومی و تخصصی پرستاران را بر اساس بخش های عمومی و تخصصی بیمارستانی آماده كردیم اما نظر سازمان نظام پرستاری این است كه باید وظایف پرستاری بر اساس نوع خدمات پرستاران و با جزئیات بیشتر تعریف شود.
وی گفت: آنچه به وزارت بهداشت به عنوان وظیفه حاكمیتی مربوط بود در شرح وظایفی كه آماده شده است به صورت كلی مشخص شده است و به نظر می‌رسد، شرح جزئیات خدمات پرستاران مثلاً ذكر شرح خدمات پرستاری در قطار یا یك باشگاه ورزشی یا نحوه تزریقات یا سونداژ فقط مدت زمان تدوین شرح وظایف خدمات پرستاری را طولانی می‌كند و ضرورت ندارد.
وی افزود: البته قانون سازمان نظام پرستاری مشاركت این سازمان در تدوین شرح وظایف پرستاران و تعرفه‌گذاری خدمات آنان را به این سازمان داده است، به همین علت وزیر بهداشت قبل از ابلاغ شرح وظایف پرستاری در كشور، آن را برای سازمان نظام پرستاری فرستاده است تا تكمیل شود و اكنون ما منتظر كامل شدن شرح وظایف پرستاری در این سازمان هستیم تا بر اساس آن تعرفه گذاری خدمات پرستاری انجام شود.
گیوری ادامه داد: پیش نویس تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری برای 400 خدمت مختلف آماده شده است كه پس از كامل شدن و تصویب نهایی در وزارت بهداشت باید همكاری سازمان‌های بیمه‌گر برای پرداخت سهمی از این هزینه‌ها نیز انجام شود تا سهم مردم از هزینه‌های سلامت افزایش نیابد.
وی گفت: امیدواریم سازمان نظام پرستاری طی روزهای آینده متن كامل شرح وظایف پرستاری را در اختیار وزارت بهداشت قرار دهد و حداكثر بتوانیم تا روز پرستار (22 اردیبهشت) تعرفه‌های خدمات پرستاری را مصوب و اجرایی كنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha