چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۳
کد خبر: 105149

سلامت نیوز :معاون سیما با بیان اینکه ریشه مرگ و میرهای ناشی از سرطان در سبک زندگی است، گفت: برای تغییر در سبک زندگی و آموزش مردم، شورایی در سازمان صداوسیما تشکیل شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر علی دارابی در مراسم روز جهانی و ملی سرطان با بیان اینکه برای ارتقای شاخص رشد سلامت، باید امید به زندگی را بالا برد، گفت: در سایه پیشرفت‌های حیرت‌انگیز علم و فناوری در کشور، میزان امید به زندگی افزایش یافته و مرگ و میرها نیز کم شده‌اند؛ با این همه ما هنوز شاهد برخی مسائل و مشکلات در حوزه سلامت در جامعه هستیم.

او ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود در سه دهه آینده، به دنبال پیشرفت‌های فراوان در حوزه علم و سلامت، میزان امید به زندگی و افزایش سن، به بیش از 130 سال برسد.

معاون سیما با اشاره به رشد تکنولوژی و ایجاد عصر رباط‌ها، تاکید کرد: مطالعات انجام شده نشان می‌دهد، پیشرفت‌های علمی در آینده به جایی می‌رسد که بیش از 95 درصد بافت‌های بدن انسان قابل تلفیق و مصنوعی می‌شود؛ به طوری که حتی با این پیشرفت‌ها می‌توان انسان کاملی را تولید کرد. در کنار این موضوع سرطان نیز رشد و گسترش پیدا می کند و به عنوان یکی از عوامل اصلی مرگ و میر شناخته می شود.

به گفته دارابی، ریشه این مرگ و میرها و ابتلای بالا به سرطان، سبک زندگی است، تکنولوژی در عین حال که روند زندگی را آسان می کند، پیامدهای مضری هم دارد، زندگی های فست فودی و زندگی هایی که در سایه تحولات نوع سبک زندگی در دنیا وجود آمده پیامدهای خاص خودش را دارد که در نهایت می تواند منجر به ابتلا به بیماری ها شود.

او با بیان اینکه در همین زمینه الگوهای موفق مبتلایان به سرطان باید در رسانه ها معرفی شود ادامه داد: در کنار این موضوع باید آموزش در جامعه تقویت شود، باید به گونه‌ای اطلاع‌رسانی شود که مردم اعضای بدنشان را بشناسند و بدانند چگونه از آن مراقبت کنند، این موضوع نیاز به یک نهضت عمومی دارد. همچنین باید به تغییر رفتارها توجه شود، ما باید به سمت ترویج مصرف غذای سالم و زیست سالم برویم و نحوه رسیدن به آنها را آموزش دهیم.

دارابی، در ادامه به اهمیت پیشگیری از مصرف دخانیات، اشاره کرد و گفت: باید یک اقدام جدی برای پیشگیری از مصرف دخانیات در مدارس و دانشگاه ها انجام شود.

او تاکید کرد: در همین زمینه هم شورایی در سازمان صدا و سیما تشکیل شده تا برای ارتقای سلامت برنامه‌ریزی شود. فعالیت شبکه سلامت نیز در راستای همین اهداف بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha