آسمان خاکستری در شان مردم ایران اسلامی نیست

سلامت نیوز : رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت: گسترش آلودگی های هوا و بروز مشکلات زیست محیطی و آسمان خاکستری در شان و کرامت مردم ایران اسلامی نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ معصومه ابتکار در سفر یک روزه خود به استان قزوین با آیت الله هادی باریک بین نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین دیدار و گفتگو کرد.ابتکار در این دیدار اظهار داشت: دولت ها وظیفه دارند با مدیریت منابع نسبت به حل مشکلات موجود اقدام کنند.

وی افزود: در حال حاضر با مشکلات متعددی مواجهیم، مشکلات سوخت نیروگاه هها که نیازمند مدیریت جدی است و دولت باید با رویکرد قوی که از تاکیدات مهم رئیس جمهور است، توجه جدی داشته باشد.

وی افزود: نباید آسمان شهر ما خاکستری باشد و این آلودگی ها در شان مردم ما نیست لذا با جدیت سعی می کنیم محیط زیست کشور را با کمک همه مسئولان، دستگاههای اجرایی، فرهنگسازی و مشارکت مردم سالم نگه داریم و از آن صیانت کنیم.

تلاش برای بهبود زندگی وظیفه همه مسئولان است

این مسئول یادآور شد: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید زیرساخت های لازم برای بهبود زندگی مردم فراهم شده و کارهای اولیه انجام شده است.

معاون رئیس جمهور افزود: مدیریت محیط زیست باید در درازمدت اتفاق بیفتد و با جدیت برای مدیریت پسماند صنایع از همان ابتدای طراحی و آغاز فعالیت های واحدهای صنعتی نیز اقدام کنیم و رویکرد ما سلامت مردم و صنعت سبز باشد.

ابتکار تصریح کرد: نقش علما، ائمه جمعه و جماعات و مسئولان و نیز بخش خصوصی و مردم در این مسیر حیاتی است و همه وظیفه داریم تا سلامت محیط اطراف خود را حفظ کنیم و با مدیریت درست زندگی مردم را بهبود بخشیم.

وی نقش آموزش و مشارکت مردم را مهم دانست و افزود: پیوند با فرهنگ و دین در این زمینه بسیار حیاتی است و استفاده از گنجینه های معرفت دینی و علوم قرآنی به ما کمک خواهد کرد تا نسبت به حرمت منابع طبیعی حساسیت بیشتری داشته باشیم.

گونه های حیوانات وحشی کشور در حال سقوط است

ابتکار گفت: گونه های حیوانات وحشی کشور به شدت در حال سقوط است و دیگر فرصت شکار نداریم اما عده ای بدون مجوز همچنان به شکار خود ادامه می دهند که در این میان فتوای رهبری و علما نجات بخش است.

وی افزود: مشکلات زیست محیطی باید به مردم منتقل شود تا زمینه اصلاح رفتار مردم فراهم شود که در این میان به مدیریت درست در جامعه نیازمندیم و دولت آقای روحانی مصمم است مشکلات کشور را حل کند تا حماسه سیاسی و اقتصادی محقق شود.

رئیس سازمان محیط زیست تصریح کرد: باید تحول اساسی در زندگی مردم ایجاد شود و با ساماندهی تخریب های طبیعت بتوانیم جوابگوی آرمان های اسلامی باشیم.

سیاستمداران اخلاق را فراموش نکنند

معاون رئیس جمهور بیان کرد: امروز جامعه به شدت به اخلاق مداری و قانونمندی نیاز دارد و سیاستمداران که به قدرت می رسند نباید اخلاق را فراموش کنند بلکه باید همواره حافظ شان مردم در همه جریانات باشند و حرمت و کرامت و عظمت مردم را حفظ کنند. به اعتراض و انتقاد مردم گوش کنند تا اخلاق و قانونمداری در جامعه رعایت شود.

ابتکار ادامه داد: فضا باید برای شنیدن مشکلات مردم آماده باشد و ما وظیفه داریم با درایت و مدیریت آنها را حل کنیم.

طوفان نمک تبریز را تهدید می کند

این مسئول تصریح کرد: وضعیت دریاچه ارومیه به شدت بحرانی است و تبریز تحت تاثیر طوفان نمک تهدید می شود لذا باید با جدیت سعی کنیم برای این مشکلات تدبیر کنیم.

رئیس سازمان محیط زیست کشور یادآور شد: خوشبختانه استان قزوین از بسیاری جهات مشکلات خاصی ندارد اما برای آلودگی هوا و مشکلات نیروگاهها با کمک استانداران و سایر مسئولان باید اقدام اساسی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha