سلامت نیوز : رئیس سازمان داوطلبان از حضور کاروان سلامت جمعیت هلال احمر استان فارس در مناطق محروم استان کهگیلویه و بویراحمد و بهره ­مندی بیش از ۱۳۰۰ نفر از روستاییان از خدمات رایگان درمانی و دارویی این کاروان خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ فرحناز رافع به منظور تقدیر از مشارکت داوطلبان و پزشکان اعزامی این کاروان به استان کهگیلویه و بویراحمر سفر کرد و از نزدیک در جریان خدمات دهی و مشکلات روستائیان این مناطق قرار گرفت.

وی گفت: به مناسبت دهه مبارک فجر، با هماهنگی‌های انجام شده با فرماندار، بخشداران و دهیاران، کاروان سلامت استان فارس با همراهی ۵۰ پزشک عمومی، متخصصان، ماما و کارشناسان پیراپزشکی در قالب پروژه درمانی به این شهرستان اعزام شدند و خدماتی رایگان در بخش‌های پزشکی، آموزشی، مشاوره‌ای و درمانی به ۱۳۰۰ نفر از اهالی ۱۵ روستای محروم شهرستان چرام استان کهگیلویه و بویراحمد ارائه شد.

آموزش مسائل فرهنگی و مذهبی توسط روحانی داوطلب

رئیس سازمان داوطلبان در ادامه با بیان اینکه این کاروان سلامت خدمات دیگری از جمله آموزش مسائل فرهنگی و مذهبی توسط روحانی داوطلب کاروان و ویزیت احشام روستاییان به وسیله دامپزشک داوطلب نیز از ۱۷ بهمن تا ۲۱ بهمن در مناطق مذکور ارائه داده است، خاطرنشان کرد: طی دو روز اخیر تعدادی از متخصصان داوطلب استان فارس برای ارائه خدمات تخصصی درمانی به بیماران و ادامه روند درمان انگشتان قطع شده ۳۵ دانش آموز روستای گاودانه نیز مشارکت دارند.

رافع اضافه کرد: علاوه بر درمان رایگان بیماران، داروی رایگان نیز در اختیار بیماران قرار داده شد و بسته های بهداشتی نیز به تعدادی از نیازمندان تعلق گرفت.

لازم به ذکر است ویزیت مسن­ ترین فرد استان که پیرمردی ۱۳۵ ساله است نیز از سوی پزشکان داوطلب این کاروان و همچنین دیدار با خانواده شهید امدادگر؛ حسین تقی­نژاد از دیگر برنامه­هایی بود که در حاشیه اعزام این کاروان سلامت انجام شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha