سلامت نیوز : وزیر تحصیلات عالیه افغانستان در رأس هیئتی با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی كشورمان دیدار كرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ دكتر عبیداله عبید در دیدار با وزیر بهداشت خواستار اعزام دانشجویان علوم پزشكی افغانستان در مقاطع مختلف دكترای حرفه ای و تخصصی در كلیه رشته ها به ایران شد.

وی با اشاره به نیاز این کشور در یخش های كلینیكی، تخصصی و فوق تخصصی خواستار همكاری ایران در رشته های جراحی، قلب، دندانپزشكی، گوارش، چشم، گوش و حلق بینی و پرستاری و مامایی شد.

وزیر تحصیلات عالیه افغانستان با تاكید بر مشتركات فرهنگی بین دو كشور افزود: افغانستان با تركیه، هند، پاكستان  و چند كشور دیگر تبادل دانشجو دارد اما بدلیل پیشرفت های چشمگیر ایران بخصوص در زمینه پزشكی، همچنین رضایت والدین دانشجویان بویژه دختران برای تحصیل در ایران اسلامی خواستار اعزام دانشجو به ایران هستیم.

بنا بر این گزارش دکتر سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت نیز در این دیدار با اشاره به فرهنگ و زبان مشترك بین دو كشور گفت: ما آماده هر گونه همكاری در جهت ارائه خدمات آموزشی و پزشكی و بهداشتی درمانی هستیم.

وی با تاكید بر كیفیت آموزش در دانشگاههای ایران افزود: در حوزه تحصیلات پزشكی، فلوشیپ و دوره هایی كه می تواند در انتقال مهارت ها مثمرثمر باشد آماده همكاری هستیم.

در این نشست مقرر شد با تشكیل كمیته مشترك بین دو كشور جهت توسعه و تسریع در همكاریهای مشترك در حوزه آموزش پزشكی، هر یك از طرفین نسبت به معرفی نماینده تام الختیار خود مبادرت كرده تا پس از مذاكرات و بررسی جزئیات همكاری ها در كلیه زمینه های مربوطه به خصوص پذیرش دانشجویان و پزشكان افغانستان در سطوح، مقاطع و رشته های مورد نیاز گروه پزشكی  نسبت به ارائه برنامه همكاری ها اقدام كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha