شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۸
کد خبر: 105748

سلامت نیوز : رئیس بیمارستان فیروزگر تهران گفت: زیرمیزی با هر توجیهی خطا است. پزشکان قسم خورده‌اند و نباید چنین خطایی انجام دهند. بنابراین اگر تعرفه‌ها و اعتبارات نیز ۲ تا ۵ برابر افزایش یابد معضل زیرمیزی حل نمی‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم ؛ داریوش زمانی که در برنامه تلویزیونی پزشکی نبض حضور یافته بود درباره تعرفه و پرداخت‌های غیرمتعارف حوزه درمان، با بیان اینکه معضل زیرمیزی در بیمارستانهای دانشگاهی، دولتی و خصوصی وجود دارد و به هر میزان که رخ دهد خطا است، اظهار داشت: زیرا بیمار وقتی به بیمارستان دولتی مراجعه می‌کند یعنی به این بیمارستان پناه آورده است. بنابراین زیرمیزی صددرصد خطا است و وقتی بیمار به بیمارستان خصوصی مراجعه می‌کند به هیچ عنوان این بیمارستانها به پول نیاز ندارند و متخصصان آنها نیز مبرا از چنین درآمدهایی هستند پس گرفتن زیرمیزی در این بیمارستانها نیز خطا است و در نهایت وقتی بیمار به بیمارستانهای دانشگاهی مراجعه می‌کند گرفتن زیرمیزی در این دانشگاه‌ها با توجه به حضور اساتید که نقش معلم را دارند اصلاح مفهومی ندارد.

زمانی ادامه داد: زیرمیزی با هر توجیهی خطا است. پزشکان قسم خورده‌اند و نباید چنین خطایی انجام دهند. بنابر این اگر تعرفه‌ها نیز 2 تا 5 برابر افزایش یابد معضل زیرمیزی حل نمی‌شود.

وی در توضیح چگونگی برطرف کردن معضل زیرمیزی در بیمارستان فیروزگر تهران عنوان کرد: در این بیمارستان ما مدیریت منابع و نیروی انسانی را مدنظر قرار داده‌ایم یعنی با همین تعرفه‌های کنونی سعی کردیم پرداخت‌ها به موقع باشد، پزشکان و متخصصان ما نیز راضی هستند. بنابراین همه چیز پول نیست ولی مسلماً با افزایش تعرفه‌ها کیفیت نیز بالا می‌رود ولی ما باید انگیزه نیروی انسانی را افزایش دهیم.

رئیس بیمارستان فیروزگر تهران گفت: تا فردی به سازمانی تعلق نداشته باشد تعلقات آن بالا نمی‌رود. ما باید ظرفیت و پاسخگویی را بالا ببریم و راه حل این مسئله نیز آن است که پزشک و متخصص در بیمارستان حس مالکیت داشته باشد. بنابر این بخش‌های بیمارستانی را به پرستاران و پزشکان واگذار کرده‌ایم و کسانی که سازمانی هستند روش درون‌سپاری را برای آنان انجام دادیم و کسانی هم که خارج از سامان بوده‌اند روش برون‌سپاری را برای آنان انجام داده‌ایم.

زمانی با بیان اینکه ما نمی‌گوییم در بیمارستان فیروزگر تهران مشکلی نداریم اما 62 ماه است که بنده به عنوان رئیس این بیمارستان فعالیت می‌کنم و پزشکان ما از ساعت 7 تا 16 در این بیمارستان فعالیت دارند و همه آنان نیز با همین تعرفه‌ها کار می‌کنند. پرداخت‌های این بیمارستان مبتنی بر عملکرد است و به هیچ عنوان ما بحثی به عنوان اضافه‌کار نداریم و مفهومی برایمان ندارد.

رئیس بیمارستان فیروزگر تهران گفت: در مبحث معضل زیرمیزی  راه گم شده است. بنابر این با افزایش تعرفه مشکلی حل نمی‌شود زیرا مدیریت‌ها مشکل دارند. باید به ارائه دهندگان خدمت اختیار بیشتری داده شود. بنابراین براین اساس فقط اینکه پول تزریق کنیم به هیچ وجه این مشکل حل نخواهد شد.

زمانی به اهمیت اعتباربخشی نیز تاکید کرد و گفت: بیمارستان فیروزگر از 7 آیتم مربوطه در این حوزه برای 5 آیتم رتبه نخست را کسب کرده است. بنابر این نباید برای هر خدمتی پول دهیم. مهمترین ناظر نیز همیشه مردم هستند و امروز شاهد هستیم که ضریب اشغال بیمارستان فیروزگر صددرصد است و ما هیچ تخت خالی نیز نداریم.

وی به فواید بیمارستانهای هیئت امنایی که بیمارستان فیروزگر نیز از آن جمله است، بیان داشت: در بدو شروع 8 و در ادامه 50 بیمارستان به صورت هیئت امنایی اداره آنها صورت پذیرفت. مطمئن باشید بیمارستانها را اگر به صورت هیئت امنایی تقویت کنیم و اعتماد و اختیار به اعضای آن دهیم در هر شهر چند الگو از این بیمارستانها خواهیم داشت.

رئیس بیمارستان فیروزگر تهران خاطرنشان کرد: بنده باید عنوان کنم که بیمارستانهای دانشگاهی به صورت علمی خدمات ارائه می‌دهند و به هیچ عنوان خدمات آنان تفاوتی با بیمارستانهای خصوصی ندارد و بهترین و علمی‌ترین خدمات در بیمارستانهای دانشگاهی ارائه می‌شود و مردم به این بیمارستانها اعتماد کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha