پیشنهاد افزایش 20 درصدی تعرفه حق فنی داروسازان

سلامت نیوز : عضو هیات مدیره انجمن داروسازان با بیان اینکه پیشنهاد شده است تعرفه حق فنی داروسازان ضریبی از ویزیت پزشکان عمومی و یک پنجم آن باشد، گفت: در این صورت افزایش 20 درصدی تعرفه حق فنی داروسازان مد نظر ماست که موافقت با آن بخشی از مشکلات اقتصادی داروخانه‌ها را حل می‌کند. 

دکتر حمید خیری در گفت‌وگو با (ایسنا)، افزود: اصول منطقی این است که تعرفه حق فنی باید یک ضرایبی از ویزیت پزشکان باشد.

وی با بیان اینکه آنچه مسلم است حاشیه سود دارو پایین است و داروخانه‌ها از سوی بیمه‌ها به علت پرداخت معوقات تحت فشار هستند و به همین خاطر با مشکلاتی برای اداره داروخانه‌شان روبرو می‌شوند، گفت: البته روند پرداخت معوقات از سوی سازمان‌های بیمه‌گر در ماه‌های اخیر بهبود یافته است.

خیری ادامه داد: داروخانه صاحب اقتصاد در گردش است که اگر بخشی از سرمایه آنها در سازمان‌های بیمه‌گر بلوکه شود و بخشی هم به دلایل مختلف دوباره وارد چرخه اقتصادی نشود، در عمل ارائه خدمات با اختلال مواجه خواهد شد.

سخنگوی انجمن داروسازان ایران با تاکید بر اینکه یک داروخانه زمانی می‌تواند به نحو صحیح و شایسته خدمت ارائه دهد که از اقتصاد سالمی برخوردار باشد، اظهار کرد: البته رعایت احوال مردم و موقعیت اقتصادی کشور هم ضروری است.

وی درباره تاثیر افزایش حق فنی داروخانه‌ها بر تکریم ارباب رجوع، گفت: حتما همین گونه است، اما داروخانه‌ها اغلب به مردم مشاوره می‌دهند، ولی گاهی اوقات مردم ما مشاوره‌پذیر نیستند و تمایلی به مشاوره ندارند، اما باز هم داروخانه‌ها بیشتر از سایر گروه‌ها با مردم در ارتباط‌ و در دسترس مردم‌ هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha