سلامت نیوز : مدیرکل نظارت بر تبلیغات سازمان نظام پزشکی گفت: برای تایید صحت و سقم افراد و محتوا چاپ هر گونه آگهی در حوزه سلامت باید با مجوز نظام پزشکی باشد و اکنون با وزارت ارشاد برای اجرای قانون تبلیغات پزشکی در حال رایزنی هستیم.

شهریار خاقانی در گفت‌وگو با فارس در مورد درج آگهی‌های سلامت در روزنامه‌های کثیرالانتشار و مجلات گفت: تمام تبلیغات پزشکی حتی درج کوچکترین آگهی برای کارهایی مانند چاقی و لاغری، کاشت مو و زیبایی باید مجوز سازمان نظام پزشکی را داشته باشند.

وی افزود: سازمان نظام پزشکی در روند صدور مجوز، صلاحیت صاحبان آگهی و نوع عملی که انجام می‌دهد را مورد بررسی قرار داده و سپس مجوز می‌دهد که مردم می‌توانند به راحتی به این آگهی‌ها اطمینان کنند.

این مسئول در سازمان نظام پزشکی اذعان داشت: این در حالی است که اخیراً در مجلات و روزنامه‌های کثیرالانتشار پرتیراژ بدون توجه به مجوز سازمان نظام پزشکی این آگهی‌ها را چاپ می‌کنند که صحت و سقم نوع کار و اینکه برای فرد عارضه‌ای در پی دارد یا نه، مشخص نیست.

خاقانی به مردم توصیه کرد تا در صورت مراجعه به این آگهی‌ها حتماً به شماره شش رقمی که در گوشه آگهی با عنوان مجوز درج شده توجه کنند و در غیر این صورت نمی‌توان صحت این گونه آگهی‌ها را تأیید کرد.

وی تأکید کرد: حتی برخی فکر می‌کنند که برای لاغری و رژیم نیاز به تحقیق نیست در صورتی که برای پیشگیری از عوارض و ایجاد بیماری بعد از رژیم باید به صورت حضوری به پزشک متخصص مراجعه کرد و حتی پس از آزمایش خون و تعیین یک سری معیارها فرد اقدام به رژیم گرفتن کند نه اینکه با یک آگهی تلفنی رژیم را دریافت کنند.

وی در مورد برخورد با وضعیت چاپ آگهی‌ها بدون مجوز گفت: با وزارت ارشاد در حال پیگیری و اجرای قانون نحوه چاپ آگهی‌های حوزه سلامت در رسانه‌ها هستیم تا هر کسی هر تبلیغی را هر چند نابجا منتشر نکند و مردم با خاطری آسوده بتوانند به آگهی‌ها مراجعه و به آن اطمینان کنند.

اخیراً در بخش آگهی‌های روزنامه‌های پرتیراژ و برخی مجلات انواع و اقسام تبلیغات پزشکی، زیبایی و دارویی بدون هیچ گونه مجوزی به چاپ می‌رسد که صحت و سوق این آگهی‌ها مشخص نیست و حتی در برخی موارد گزارشاتی از عوارض برخی خدمات سلامت اعلام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha